Skip to main content
Tartalomjegyzék

Marketing tanácsadás - miért van rá szükség?

2022. január 20

Kitűnni – Manapság ez vezérel minden sikerre vágyó céget, ez adja a marketing tanácsadás velejét. A figyelemfelkeltés iránti vágy hajtja előre a vállalatok marketing tevékenységét, ami nélkül a várva várt siker nem következik be. Kitűnni, a figyelmet megragadni sok mindennel lehet: vannak, akik a kedvező áraikat hirdetik a közösségi médiában, vannak, akik hangulatvideók segítségével adják át a márka-életérzést, míg mások a tartalommarketing révén, hasznos írásokkal igyekeznek felkelteni a célcsoport figyelmét. Az eszköztár igen színes és bőséges, tapasztalat híján pedig könnyű melléfogni. A marketing tanácsadás segít megtalálni az utat és abban is, hogy miként lehet azon végigmenni. 

Élet az online marketing világában

Az online térben a piaci verseny egyre élesebb és élesebb. Ha egy cég szeretne berobbanni, usereket/vásárlókat szerezni, akkor a minőség mellett kell letennie a voksát. Ez igaz magára a kínált portékára és annak reklámozására is.

Nem túlzás kijelenteni, hogy a marketing világa a digitális térrel kiegészülve sokkal komplexebb és bonyolultabb lett. A digitális marketing olyan, eddig soha nem látott kapukat nyitott meg, amelyek hozzásegítik a cégeket ahhoz, hogy precíziósabb célzásokkal érjenek el hatalmas embertömegeket. Ha pedig valami igazán bejön és tarol az interneten, akkor elképesztő mértékű siker teremhet a marketing nyomában.

Miért van rá szükség?

Az online világ rettentően kegyes, és a képzeleteket felülmúló siker lehetőségét lebegteti a reklámozni vágyók számára. A nagy áttörés azonban nagyon sok esetben elmarad. A digitális marketing ugyanis egy külön szakterületté nőtte ki magát: elengedhetetlen a marketing tervezés, a felületeket tudni kell használni, a szabályokkal tisztában kell lenni és be kell látni, hogy a jó munkához nagy tapasztalat és rengeteg tanulás szükséges. Ha valaki ezt nem teszi meg, töméntelen pénzt égethet el az online marketing oltárán és pillanatok alatt semmivé válhat a marketingre szánt büdzsé.

A marketing tanácsadás a céltalan költekezés gátját vetheti. Egy szakértői csapat bevonásával, a marketing tanácsadó és az impulzusok segíthetnek abban, hogy a növekedés beinduljon. A marketing tanácsadás tehát indokolt, amennyiben
  • szeretnéd megvalósítani üzleti céljaidat, de nem igazodsz el a marketing világában,
  • a stratégiaalkotás nem az erősséged,
  • már folytatsz valamilyen marketing tevékenységet, de nem túl nagy sikerrel,
  • az online marketing kivitelezés nehézkes, mivel nincs elég embered a marketing terv megvalósításához, vagy nincs meg a megfelelő tudás a marketing tervezés elkészítéséhez és kivitelezéséhez,
  • gyors eredményeket szeretnél.

A marketing tanácsadó

A marketing tanácsadás tevékenységét nem meglepő módon a marketing tanácsadó végzi. Ő az, aki általában egy marketing ügynökség tagjaként egy csapatot képvisel. Ez a csapat számos szakterület specialistáiból áll, a weboldalkészítéstől, a grafikai munkákon, a szövegíráson, a PPC hirdetéseket keresztül egészen a videókészítésig.
A marketing tanácsadó feladata, hogy a csapattal és a megbízóval közösen a lehető legjobb megoldást találja meg.
A marketing ügynökségektől nagyon sok kisebb vállalkozás tart. A KKV-k ugyanis azt gondolják, hogy ezt a luxust csupán az igazán nagy és tehetős cégek engedhetik meg maguknak. A valóságban azonban, ha valaki igazán ért hozzá, akkor a marketing tevékenység könnyedén skálázható. Lehet, hogy egy ügyfél a közös munka elején csupán egy közepes aktivitású Facebook marketing, pár Google Ads hirdetés és hírlevél mellett dönt, ahogy azonban jönnek az eredmények, úgy bővülhet az eszköztár is. Ez pedig már egy önmagát gerjesztő folyamat lesz.

Marketing tanácsadás A-tól Z-ig

A marketing tanácsadás lehet komplex és átfogó, de koncentrálhat egyetlen területre is. Vegyük sorra, milyen területei vannak!

Audit

A marketing tanácsadás a legtöbb esetben egy audittal kezdődik. Ennek során a tanácsadó cég felméri, hogy mi az, ami jól működik ezen a területen, és mi az, ami javítandó. Alapvetően az audit a legfőbb területeket érinti, így kiterjed a weboldalra, a social felületekre, a SEO-ra és az egyéb kommunikációra.

A konzultáció eredményeképpen elkészül egy 360 fokos audit, ami jó alapot jelent a további irányok meghatározásához. Ezt ugyanis érdemes alaposan előkészíteni, mivel a siker és a kudarc közötti válaszfal egyre vékonyabb és vékonyabb.

Marketing stratégia

A stratégia egy teljeskörű, a valós igényeket és a lehetőségeket figyelembe vevő marketing terv, ami irányt ad az elkövetkező időszak marketing tevékenységének. A legfontosabb információkat, az alapokat tartalmazza a marketing stratégia, ami magába foglalja a hirdetések, a tartalommarketing és a PR stratégiáját is.

A marketing stratégia egy térkép, ami elvezeti a céget az üzleti célok eléréséig. Hozzájárul ahhoz, hogy a szervezet a piacon érvényesülni tudjon, kitűnjön a versenytársak közül és megragadja a célközönség figyelmét.

Weboldalkészítés

Weboldalt készíteni ma már nem nagy kunszt. Nem elég azonban gyorsan felhúzni egy honlapot, annak ugyanis minden elemében, minden pixelében az értékesítést kell támogatni. Na ehhez kell a tudás és a tapasztalat!

A weboldalak igen sokfélék lehetnek. A marketing tanácsadás során az ügynökség és a megbízó a konzultáció alkalmával sorra veszi a lehetséges változatokat az egészen egyszerűtől a merészekig. Felmérik, milyen egyedi megoldásokra van szükség, és azt is, hogy a régi weboldalt kell átalakítani vagy pedig újat tervezni.

Grafika

Az online marketing tanácsadás a grafika területére is kiterjed. A vizuális megjelenés a benyomáskeltés egyik legfontosabb eszköze. Pontosan ezért az arculat, az értékesítést támogató anyagok, a webes megoldások, a print anyagok mind-mind igen nagy jelentőséggel bírnak.

Egy online marketing tanácsadó cég képes iránymutatást adni és a kivitelezésben is számíthatsz rá!

Tartalommarketing

A tartalom a modern marketing királya, de csak akkor ha az valóban betalál. A célcsoport-specifikus kommunikáció minden felületen elengedhetetlen. A hangnem megtalálásában és a tartalmak előállításában egy ügynökség remek segítség.

A történetmesélés a digitális marketing világában alapelvárás. Az emberek story-kat akarnak, amikhez kapcsolódhatnak, ami élményt okoz számukra, ami valamilyen érzelmet vált ki. Ehhez jó tartalomra van szükség.

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás jelentősége nem vitatható, azt azonban kevesen tudják, hogyan is lehet jól csinálni. Egy online marketing tanácsadó a SEO audit során tapasztaltak alapján képes fejlesztési javaslatokat adni és olyan csapatot kínál, amivel a keresők első oldalára kerülhetsz.

A keresőoptimalizálás egy hosszú távú befektetés, ami következetes és folyamatos munka hatására hozza meg eredményét. Ha viszont ez sikerül, akkor releváns és értékes forgalmat tud generálni. Ehhez az kell, hogy a technikai, az on-site és az off-site SEO is jó kezekben legyen.

Digitális kampányok

A gyors sikerek legerősebb ütőkártyája a PPC. Egy teljes körű marketing tanácsadás során a PPC hirdetés lehetőségei is terítékre kerülnek. A tanácsadó PPC auditja elég alapot szolgáltat a médiatervek és PPC kampánytervek felállításához.

A PPC hirdetés beállítása azonban nem elegendő, ahhoz hogy hatékonyan működjenek, folyamatos törődést igényelnek. Ezek a finomhangolások járulnak hozzá ahhoz, hogy a PPC költséghatékony legyen.

Videómarketing

A mozgókép ma már úgy kell a szemnek, mint a testnek a falat kenyér. Minden, ami videó jobban megy, nagyobb sikert arat és jelentősebb hatást ér el. Egy szakavatott szem az online marketing tanácsadás során javaslatokat tud tenni arra, hogy milyen audiovizuális marketing stratégia a leginkább célravezető és ez hogyan illeszkedik a többi stratégiai elemhez.

Egy jól összerakott kisvideó, legyen az pár másodperces, vagy nagyobb lélegzetvételű, képes pozícionálni a céget, miközben élményt nyújt, ami a legeslegfontosabb a XXI. századi marketingben.

A marketing tanácsadás lépései

A marketing tanácsadás a jellegétől függően igen sokféle lehet. Vannak azonban bizonyos elemek, amik minden esetben kötelezően szerepelnek a folyamatban.

1. Kapcsolatfelvétel

Az egész folyamat a kapcsolatfelvétellel kezdődik. Ekkor a megbízó megkeresi a kommunikációs ügynökséget egy marketing igénnyel. Elmondja, hogy mi a status quo és felvázolja, hogy mit szeretne az ügynökségtől.
Hasznos tipp, hogy a megbízónak a marketing tanácsadás előtt érdemes felkészülni és végig gondolni néhány kérdést. Ezzel egy nagy lépést tehet előre és hozzájárulhat a folyamat hatékonyságához. Érdemes végig gondolni, hogy:
  • Mi a vállalkozás profilja?
  • Hol tart most és hova szeretne eljutni? Milyen misszió és vízió vezéreli?
  • Kikkel dolgozik együtt?
  • Mi a célcsoport?
  • Jelenleg milyen marketing tevékenységet folytat a cég? Ezek közül mi működik jól?
  • Milyen jellegű online marketing tanácsadás szükséges? Érdemes-e specializálni vagy inkább a komplex nézőpont a célravezető?

2. Felmérés

Ezt követően az online marketing tanácsadó felméri a céget, megkezdődik az információgyűjtés a szervezetről, a versenytársakról, a piacról, a célcsoportról. Ez a feltérképezés többféle módon történhet, lehet egyszerű beszélgetés, interjú, lehet egy brief kitöltése, kiterjedhet a statisztikákra, adatokra és az értintett munkatársak bevonására is.

3. Online marketing tanácsadás

Ha megvan az összkép, akkor a tanácsadó a felvázolt problémára megoldási lehetőségeket kínál. Az ügyfél ezek közül különféle megfontolások alapján választ. Megállapodástól függ, hogy a folyamat itt véget ér vagy pedig tovább folytatódik. Amennyiben az utóbbi, akkor a megoldáshoz társul a marketing tervezés, aminek eredményeképpen stratégiai tervet készít az ügynökség, amit aztán az online marketing kivitelezés, végül pedig a kiértékelés követ.

4. A legjobb marketing tanácsadó kiválasztása

Az online marketing tanácsadó piac meglehetősen telített. A szakma csábító tulajdonságai miatt divat lett a marketing tanácsadás területén próbálkozni és karriert építeni. Valójában azonban igen sokan adják el méregdrága szolgáltatásukat anélkül, hogy a megfelelő szaktudással rendelkeznének.

A legjobb cég kiválasztásakor az alábbi szempontokat érdemes figyelembe venni

Mihez ért?

Minden tanácsadó és ügynökség kicsit más. Nézd végig a kínált szolgáltatásokat és könnyedén kiszűrheted, hogy kik a specialistái a kívánt szakterületnek.

Milyen iparágban?

Minden ágazatnak megvannak a maga írott és íratlan szabályai. Ha valaki jártas egy adott területen, akkor sokkal profibb és gördülékenyebb munkát tud végezni.

Milyen referenciái vannak?

A valamire való tanácsadó ügynökség megmutatja, hogy kikkel dolgozott már együtt. Ezeket végig pörgetve összeállhat egy kép a cégről, annak profiljáról, arról, hogy miben igazán jó.
A marketing tanácsadás célja, hogy a cég rátaláljon a siker útjára. Természetesen itt sincs spanyolviasz és nagyot mond, aki azt ígéri, hogy egy csapásra tele lesz a polc rendelésekkel. Annyi biztos, hogy következetességgel, szaktudással és együttműködéssel a határ a csillagos ég.

Lépj velünk kapcsolatba és beszélgessünk! Örömmel állunk rendelkezésedre!