Üzleti weboldal: az online láthatóság alapja
szerző: Törökné Nagy Monika
Ma már szinte minden vállalkozásnak szüksége van üzleti weboldalra. Aki nem készíti el a névjegyét az online térben, azt könnyen a sor végére utasíthatják a versenytársak, arról nem is beszélve, hogy egyre nehezebb lesz elérni a célközönséget. Az üzleti weboldal készítés egy összetett folyamat, amit laikusként nehéz átlátni. Éppen ezért készítettünk egy összefoglalót arról, hogy mit kell tudni a céges weboldalakról! Vágjunk bele!
Miért van szükség üzleti weboldalra?
A modern vállalkozások számára egy hatékony üzleti weboldal elengedhetetlen marketingeszköz. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy miért van szükség üzleti weboldalra, és hogyan járul hozzá a vállalkozás sikeréhez.
Így találnak meg a fogyasztók
Egy jól felépített weboldal lehetővé teszi, hogy a potenciális vásárlók könnyen megtalálják vállalkozásunkat az interneten. A domain név kiválasztásától a weboldal struktúráján át a karbantartásig, a folyamat minden fázisában arra kell törekedni, hogy a célközönséget maximálisan kiszolgáljuk, pontosan olyan felületet és tartalmat adjunk nekik, amilyenre vágynak. A webshop lehetőséget ad az online értékesítésre, míg a többnyelvű és reszponzív design biztosítja, hogy minél szélesebb közönséghez juthassunk el.
A versenytársak elé kerülhetünk egy jó weboldallal
Egy weboldal lehetőséget nyújt számunkra, hogy interaktív és friss tartalmakat közvetítsünk látogatóink felé. Ezzel versenytársaink elé kerülhetünk a felhasználói élmény tekintetében.
Támogatja az üzlet működését
Az üzleti weboldal nem csupán információs felület, hanem a vállalkozás teljes működését támogató eszköz is. Itt közvetíthetjük a vállalkozás profilját, termékeinket vagy szolgáltatásainkat. A tartalom létrehozása során fontos a megfelelő szövegezés és a szöveges tartalom minősége. Nem véletlen, hogy az üzleti weboldal sokszor már az üzleti terv egyes pontjain is megjelenik, mivel minden elemében, minden oldalon a tervben meghatározott célokat kell szolgálnia.
Erre lehet alapozni a többi online megjelenést
A céges weboldalt ma már egyetlen olyan cég sem tudja megspórolni, aki szeretne válogatni az online marketing eszköztárából. A SEO, a PPC, a különféle online hirdetések weboldal nélkül kisebb hatékonysággal tudnak működni. Képzeljünk csak el egy social media hirdetést, ami nem mutat egy landing oldalra vagy egy weboldalra!
Sőt mi több, nem elég, ha van egy weboldalunk, annak meg kell felelnie a legfontosabb követelményeknek. Technikai szempontból például fontos, hogy a weboldal jól felépített legyen, az oldaltérkép megállja a helyét és az oldal gyorsan betöltődjön, UX (felhasználói élmény) és UI (felhasználói felület) szempontból pedig átláthatónak és logikusnak, a design elemeknek pedig átgondoltnak, következetesnek kell lenniük. Nem mindegy azonban a tartalom sem. A szövegeknek és a képeknek hasznosnak kell lenniük a látogató számára és nem mellesleg keresőoptimalizáltnak. Ha az alapfeltételek nem teljesülnek, akkor a felhasználók egyszerűen elnavigálnak majd az oldalról.
Miért ne magunk csináljuk a webfejlesztést?
Legyen szó statikus weboldalról vagy dinamikus weboldalról, egyik esetben sem jó döntés, ha saját magunk állunk neki a weboldal készítésnek. A céges weboldal valóban fontos, így nem mindegy, hogy milyen minőségben készül el, arról nem is beszélve, hogy mennyi időt és pénzt áldozunk rá.
A legtöbben azért döntenek a házi megoldások, a dobozos szoftvereket mellett, mert azt gondolják, hogy így pénzt tudnak megspórolni. Az üzleti weboldal készítése bonyolult és szakértelmet igénylő folyamat, amelynek során számos hiba léphet fel. Összegyűjtöttünk néhány érvet, amiért érdemes profikra bízni az üzleti weboldal készítést!
A professzionalitás hiánya
Ha saját magunk ugrunk fejest a weboldal készítésbe, akkor a honlap vagy a webshop kinézete és felépítése nem feltétlenül lesz olyan professzionális és vonzó, mint amit szeretnénk. Ez pedig negatívan befolyásolhatja a vállalkozás hitelességét.
Nem fog mindent tudni, amit kellene
Az üzleti weboldalnak számos funkciót kell ellátnia, mint például webshop, kapcsolatfelvételi űrlap, tartalomkezelési rendszer. Ha nem profik végzik a fejlesztést, akkor egyáltalán nem biztos, hogy minden funkciót integrálni tudunk. Így elkészül egy oldal, ami csak részben ad választ arra a helyzetre, amire szeretnénk.
Rendszerbiztonság és frissítések
A weboldal rendszerének biztonsága és frissítések kezelése komoly szakértelmet igényel. Hibás rendszer esetén a weboldal sebezhető lehet, hackerek, rosszindulatú támadások célpontja lehet. A profi fejlesztők képesek felkészíteni az oldalt az ilyen jellegű eseményekre.
Idő és energia
Az üzleti weboldal készítése jelentős időt és energiát igényel, ami elvonhatja figyelmünket a vállalkozás más fontos területeiről. Miközben a weboldal fejlesztésére koncentrálunk, ami tapasztalat híján igen hosszadalmas, nem jut elég figyelem az üzletfejlesztésre.
Hogyan épül fel egy jó üzleti weboldal?
Az üzleti weboldalak többféle célt szolgálhatnak, vannak például olyan oldalak, amik tájékoztatnak, bemutatják a cég szolgáltatásait, de vannak olyanok is, amelyek esetében a weboldal központi szerephez jut, például egy webshop esetében.
Nézzük, milyen elemekből áll a jó céges weboldal!
- Kezdőlap: Ez a weboldal „főbejárata”, ahol az első benyomást megszerzi a látogató. Ez egy kritikus pont, ahol ha nem teljesítünk jól, akkor akár el is veszíthetjük az érdeklődőket.
- Rólunk: Itt ismerhetik meg a látogatók a vállalkozás történetét, értékeit és munkatársait. Ez az oldal a cég történetét meséli el, ami sokat hozzátesz a bizalom kiépítéséhez.
- Szolgáltatások: A szolgáltatások részletezése és bemutatása segít a látogatóknak megérteni, milyen problémákat oldunk meg. Ennek a résznek különösen átgondoltnak és jól kidolgozottnak kell lennie. Fontos, hogy ne legyen túl hosszú, de a legfontosabb információkat tartalmazza.
- Termékeket bemutató oldal: A termékeink részletes bemutatására szolgál. Itt lehet megadni a legfontosabb információkat, elhelyezni a képeket, videókat.
- GYIK: Itt válaszolunk a gyakran ismételt kérdésekre, ami segíti a látogatókat.
- Vélemények: A pozitív visszajelzések és referenciaként szolgáló történetek a látogatók bizalmát erősítik.
- Kapcsolat: Az elérhetőségek és kapcsolatfelvételi űrlap segíti a látogatókat a kommunikációban.
- Blog: Friss tartalmak, hírek és tippek közlésére szolgál. A webszövegen kívül ez a szekció a SEO szempontból különösen fontos.
- Impresszum: A vállalkozás adatai és jogi információk itt találhatók.
- Adatkezelés: Az adatvédelmi szabályok és az adatkezelési irányelvek bemutatásának ad helyet ez a szekció.
- Használati feltételek: A weboldal használatával kapcsolatos feltételeket, az Általános Szerződési Feltételeket tartalmazza ez az aloldal.
- Oldaltérkép: Az oldal részleteit és struktúráját mutatja be. Létezik belőle XML és HTML változat, előbbi a keresőmotoroknak szól, utóbbi pedig a látogatóknak.
Üzleti weboldal készítés a Merakival
A jó marketing alapja a céltudatosság. A Merakinál hisszük, hogy a stratégia-orientált weboldalkészítéssel olyan honlapot lehet létrehozni, ami valóban az üzleti érdekeket szolgálja.
Minden cég más és más, mindenki eltérő igényekkel és várakozásokkal vág bele a webfejlesztésbe. A Meraki felkészült a kihívásokra, az egyszerű landing oldaltól az összetett, bonyolultabb megoldásokig, mindenre van ötletünk, eszközünk, emberünk. Legyen szó egy meglévő oldal megújításáról vagy egy teljesen új felépítéséről, munkatársaink a korszerű technológiákra támaszkodva olyan oldalt hoznak létre, amire valóban büszke lehetsz!