Skip to main content

Profi weboldal készítés: mindenkinek jár egy weboldal, amire büszke lehet!

2023. 08. 14. 
szerző: Törökné Nagy Monika

Sokan azt gondolják, hogy a weboldalkészítés csak ujjgyakorlat: az ember összekattint egy erre a célra létrehozott szoftverben néhány aloldalt, feltölt egy összefoglalót, néhány képet és készen is van. Valójában azonban a profi weboldal készítés óriási és szerteágazó tudást követel, nem is csoda, hogy jellemzően a legjobb weboldalak csapatban készülnek. Designerek, fejlesztők, grafikusok, szövegírók keze alatt formálódnak. Egy profi weboldal az mestermunka, ami állja a támadásokat, az idő próbáját és betölti a neki szánt szerepet. Miért fontos a weboldal készítéssel foglalkozni? Mit kell tudni a weboldalak típusairól? Mitől lesz profi egy weboldal? Olvass tovább, és hasznos információkkal látunk el a profi weboldalakról!

Miért fontos a profi céges weboldal?

Nem túlzás azt mondani, hogy weboldalra ma már minden olyan cégnek szüksége van, aki szeretne hosszú távon a piac meghatározó szereplője lenni. Ez a láthatóság alapfeltétele. Attól függően, hogy mi a profil, elég lehet egy egyszerű weboldal is, amin a legfontosabb információk, szolgáltatások, referenciák megjelennek. Az viszont biztos, hogy kell egy oldal, ahova az érdeklődő megérkezhet, amire a hirdetések mutathatnak, ahol egy helyen megvan minden fontos információ.

A céges weboldalra célszerű úgy gondolni, mint egy alap bástyára, amire az értékesítés épülni tud. Elengedhetetlen a célok eléréséhez, éppen ezért fontos, hogy ne inogjon meg, stabilan teljesítsen. Ehhez kell a szakértelem. „Valamilyen” weboldalt ugyanis bárki össze tud rakni, de olyat, mi jól teljesít, SEO szempontból is kifogásolhatatlan, jól felépített, gyors, informatív, de nem túl sok, olyat egy hozzá nem értő csak óriási erőfeszítések árán tud létrehozni.

Nézzük érvekkel, hogy milyen hátulütői lehetnek annak, ha ingyenes szoftverrel és szakértői felügyelet nélkül készül a weboldal!

Weboldalkészítés ingyenes szoftverekkel

Egyre bőségesebb választék áll rendelkezésre, ha saját magunk szeretnénk elkészíteni a céges weboldalt valamilyen ingyenes szoftver segítségével. Ezeket az oldalakat jellemzően nagyon egyszerű használni, logikusan épülnek fel, így azok is kiigazodnak rajtuk, akik nem sokat konyítanak a webfejlesztéshez. Előre elkészített sablonokat is tartalmaznak, így a felhasználónak valóban semmi más dolga nincs, mint a testreszabás.

Ez elsőre nagyon jól hangzik és igen csábító lehet, hogy „ingyen” hozzájuthatunk egy weboldalhoz, valójában azonban igencsak pórul járhat az, aki a weboldalon akar spórolni. Egyfelől, ha valamilyen probléma adódik, akkor jó esély van rá, hogy nem tudjuk majd kezelni az előállt helyzetet, hiszen nem rendelkezünk fejlesztői ismeretekkel. 

Arról nem is beszélve, hogy az ilyen jellegű, ingyenes szoftverek esetében meglehetősen korlátozottak a lehetőségek. Mint amikor az ember cipőt vásárol! Tudja, hogy mekkora méretre van szüksége, leveszi a boltban a polcról, de érzi, hogy az orránál kicsit szorít, a sarka kicsit alacsony és lehetne világosabb a színe. Tehát hasonlít arra, amilyet szeretne, de nem olyan. Ehhez ugyanis egyedi cipőkészítésre lenne szükség. A cipők esetében ezt ritkán lépjük meg, a weboldalaknál azonban egyre többen ismerik fel, hogy ha szabadon szeretnénk szárnyalni és nem akarjuk, hogy az ingyenes webkészítő szoftver gúzsba kössön, akkor bizony az egyedi megoldások felé kell fordulni. Ehhez jön még az is, hogy az ilyen szoftverekkel készült weboldalakat rettentően nehéz javítani, bővíteni és rengeteg kellemetlenségek okozhatnak.

A profi weboldal készítés esetén a munkát a szakemberek végzik el, biztosak lehetünk abban, hogy ez eredmény magas minőségű lesz, ráadásul nem kell az időnk jelentős részét weboldalkészítést oktató Youtube videók nézegetésével tölteni.

Többnyelvű weboldal

Felmerülhet a kérdés, hogy szükséges-e többnyelvű weboldalt készíteni. Ez attól függ, hogy vannak-e olyan ügyfeleik, akik nem magyarul, hanem angolul, németül vagy egyéb nyelveken szeretnének tájékozódni. Illetve lényeges, hogy a jövőben szeretnénk-e ilyen ügyfeleket szerezni. Ha igen, akkor egyértelmű, hogy többnyelvű weboldalra van szükség.

Lényeges azonban tisztában lenni azzal, hogy a többnyelvű weboldalak fejlesztése sokkal nagyobb kapacitást igényel. A fejlesztőknek és a fordítóknak szorosan össze kell dolgozni, hogy a végeredmény tökéletes legyen. 

Arról sem szabad megfeledkezni, hogy ha elkészül egy másik nyelvű változat is, akkor folyamatosan ügyelni kell a frissítésekre, a tartalmak ugyanis nem jelennek meg automatikusan a másik nyelven. Folyamatosan fordítani kell és ügyelni a SEO beállításokra is.

Összességében tehát a többnyelvű weboldal több időt és pénzt emészt fel, cserébe viszont külföldi vásárlókat, ügyfeleket is szerezhetünk, sőt, akár a nemzetközi piacra is beléphetünk.

Statikus vs. dinamikus weboldal

A weboldalakat többféle szempont szerint is lehet kategorizálni, például a nyelv, a tartalom, a funkció alapján. Egy ilyen szempont az is, hogy az oldal statikus vagy pedig dinamikus. Mit is jelent ez?

A statikus weboldal lényege, hogy a tartalma minden felhasználó számára ugyanaz, nem változik a navigáció vagy a preferenciák alapján. Azt lehet mondani, hogy a weboldalak többsége ebbe a kategóriába sorolható. Van tehát egy főoldal, annak aloldalai, amely ugyanúgy néz ki minden felhasználó számára. 

Rövidebb idő alatt és kedvezőbb áron el lehet készíteni ezeket az oldalakat, amik egyébként kifejezetten előnyös formátumnak bizonyulnak, ha az üzleti weboldal célja a cég vagy a termékek, szolgáltatások bemutatása.

A dinamikus weboldal ezzel szemben jóval komplikáltabb, és ami a legfontosabb, hogy képes változni az alapján, hogy milyen aktvitásokat hajt végre a látogató. Úgyis mondhatjuk, hogy az oldal, vagyis a brand és a használója, vagyis a vásárló, képes kapcsolatot teremteni.

A dinamikus weboldalakat gyakran hívják adatbázis-vezérelt oldalaknak is. Ennek oka, hogy az oldal elemei az alapján változnak, hogy a userről milyen információk állnak rendelkezésre az adatbázisban, például meghatározó lehet, hogy honnan érkezik a weboldalra a látogató vagy éppen az, hogy milyen aktivitásokat hajt végre.

Ezek a weboldalak tehát technológiai szempontból bonyolultabbak, szerver- és kliensoldali szkripteket is alkalmaznak, a megfelel userhez passzoló tartalmakat pedig egy tartalomkezelőből, adatbázisból nyerik ki.

A dinamikus weboldalakra tökéletes példa a közösségi média, de mondhatnánk egyes webáruházakat vagy végtelen görgetésű weboldalakat.

Hogy melyik a jó választás, azt minden esetben a weboldal típusa és célja határozza meg. Nagyon sok esetben elegendő a statikus oldal, ha viszont például webáruházat szeretnének vagy valamilyen extrát, akkor érdemesebb a dinamikus megoldás mellett dönteni.

Profi weboldal készítés: Mitől profi?

A profi jelzőt jellemzően a weboldal kivitelezésére használjuk, vagyis a technikai jellemzőire, a felépítésére, a tartalomra. Nézzük, milyen egy profi weboldal!

Egyedi

A profi weboldal készítés során a legfontosabb az egyediség. Nem koppint, nem másol, nem sablonokkal dolgozik, hanem saját ötletre alapoz és a keretet profi, egyedi tartalommal tölti fel.

Reszponzív weboldal

Ma már szinte alapelvárás, hogy a weboldal jól működjön mobilos nézetben, telefonon, tableten. Ha nem mobilbarát, vagyis a tartalom a kisebb kijelzőn nem olvasható, nem élvezhető, akkor a user egyszerűen elnavigál.

Technikai szempontból hibátlan

A megfelelő technikai háttér nélkül a legszebb, legmenőbb weboldalak is hamar befuccsolnak. Az oldalsebesség és a betöltési idő felhasználói szempontból és a keresőoptimalizálás miatt is elengedhetetlen, ugyanígy az is roppant fontos, hogy az oldal biztonságos legyen.

Jól felépített

A profi weboldal készítés egyik legfontosabb fázisa a tervezés. A cél, hogy a látogató minél több időt töltsön az oldalon, minél több aloldalt felkeressen. Ezt támogathatjuk azzal, ha az oldal jól strukturált, az oldal térkép logikus, az aloldalak hivatkoznak egymásra, ennek köszönhetően a weboldal hálója stabil és sűrű szövésű. Fontos, hogy az oldal UX/UI szempontból hibátlan legyen, az oldalon eltöltött idő mennyisége ugyanis lényegesen több lehet, ha ezek rendben vannak.

Megfelel a céloknak

Minden cég más célból hoz létre weboldalt. Van aki egyszerűen ezzel szeretné támogatni az online jelenlétet, de van olyan is, akkor erre alapozza az egész üzletet, például egy webshop. Bármelyik is legyen, a lényeg, hogy a weboldal betöltse azt a szerepet, amit az üzleti és marketing stratégiában neki szántak.

SEO

A SEO, vagyis keresőoptimalizálás segítségével a keresők találati listáján araszolhatunk egészen az első helyig, ennek köszönhetően újabb és újabb emberekhez érhetünk el. A SEO hatása konstans, nem úgy, mint egy hirdetésé, ami csak a hirdetési időszakban hozza a látogatókat. Hosszú távú megoldás, ami organikus forgalmat hoz.

Weboldal karbantartás

Lényeges látni azt, hogy egy weboldalt nem elég létrehozni, folyamatos törődést igényel, hiszen így képes biztonságosan és hatékonyan működni. 

Vannak olyan feladatok, amiket hetente el kell végezni, ilyen például a bővítmények frissítése, az oldal, a linkek, a kapcsolati űrlap működésének ellenőrzése, a friss blogbejegyzés élesítése és a tárhely ellenőrzése. 

Havonta célszerű megmérni a legfontosabb oldalak teljesítményét, a betöltési sebességet, követni kell a visszafordulási arányt, a kiugrási pontokat és nem árt a fizetési folyamatot is olykor kipróbálni. 

Néhány havonta nézzük meg, hogy milyen utat járnak be az oldallátogatók, frissítsük a képeket, a meta leírásokat, címeket, a CTA-kat, a felugró ablakokat és biztonsági szempontból is ellenőrizzük az oldalt.

Évente egyszer érdemes időt fordítani a design elemek frissítésére, illetve a szövegek ellenőrzésére és ha kell, azok frissítésére is.

Ha ezeket a feladatok rendszeresen elvégezzük, akkor biztosak lehetünk abban, hogy az oldal jól, makulátlanul működik és az üzleti célokat támogatja.

Profi weboldal készítés a Merakival

A Meraki az első tervektől a karbantartásig és még tovább is végig kísér, hogy a weboldal valóban profi és egyedi legyen. Az üzleti célok lebegnek a szemünk előtt, ennek szolgálatába állítjuk kreativitásunkat és a profi szakemberekből álló csapatunkat, akik segítenek megtervezni, megvalósítani, keresőoptimalizált tartalommal megtölteni és üzemeltetni a weboldaladat. Ha pedig kész a weboldal, akkor jöhet a PPC, a hirdetések, a kampányok, a SEO-s blogposztok!

Vedd fel a kapcsolatot velünk és segítünk abban, hogy egy olyan weboldalad legyen, amire nemcsak büszke lehetsz, de pénzt is kereshetsz vele!