Skip to main content

Digitális marketing: hódítsd meg az online világot

2024. 02. 22. 
szerző: Törökné Nagy Monika

A digitális marketing egy könnyen elérhető és igen hatékony eszköz a brandek, a termékek és a szolgáltatások ismertségének növelésére. Olyan területeket foglal magába, mint a közösségi média marketing, a SEO, a PPC, az e-mail marketing és a tartalom marketing. Mire érdemes figyelni, és hogyan lehet igazán jól csinálni? Olvass tovább, és megtudhatod ebből a blogposztból!

Mi az a digitális marketing és miért olyan fontos?

A digitális marketing lényege, hogy az üzenetek digitális csatornákon keresztül jutnak el a felhasználókhoz. Célja a tudatosság, az ismertség növelése, akárcsak a hagyományos marketing eszközöknek, a kettő között a különbség a technológiában, az alkalmazott csatornákban rejlik.

Elterjedését az tette lehetővé, hogy a technológia fejlődésének következtében az olyan digitális megoldások, mint az internet az életünk szerves részévé váltak. Az elmúlt több mint 3 évtizedben óriási változáson ment át ez a terület, évről évre jelennek meg újdonságok, amelyek alakítják, formálják a digitális marketing világát.

A digitális marketing fontossága nem kérdés. Kutatások szerint 2023-ban 5,3 milliárd internet user volt, ami óriási mennyiség, a teljes emberiség több mint 65%-a. Átlagosan több mint 6,5 órát töltenek online az internetezők, ami 16 perccel több, mint 2022-ben volt. Míg az 1970-es években naponta 500-1600 hirdetést láttak az emberek, ma már 4000-10000 közötti hirdetéssel találkozhatnak egyetlen nap leforgása alatt. E jelentős növekedés hátterében a digitális marketing előtérbe kerülése áll.

Nézzük, milyen eszközök tartoznak a digitális marketing égisze alá!

Digitális marketing eszközök

A digitális marketing alatt a gyakorlatban az online marketinget értjük. Vegyük sorra, hogy milyen eszközök a legnépszerűbbek!

Közösségi média marketing

A közösségi média marketing kiválóan alkalmas a forgalomterelésre és a tudatosság növelésére. A jó, célba érő tartalommal elképesztő mennyiségű embert lehet elérni, ehhez azonban az kell, hogy a szöveg, a videó, a kép valóban figyelemfelkeltő, hasznos és releváns legyen. Amilyen magasra lehet szárnyalni, legalább akkora csalódás is lehet a social media. Az algoritmusok folyamatosan változnak, ennek köszönhetően az elérés könnyen kiszámíthatatlanná válhat. Hiába kerül ki ötletes, jó poszt, ha csak kevés emberhez jut el.

Mindezek ellenére óriási potenciál rejlik a közösségi médiában marketing szempontból. Előnye, hogy skálázható, kicsiben is lehet jól csinálni, ha pedig valaki sok időt, energiát és pénzt szentel neki, akkor a csillagokat is le lehet hozni az égről.

Különösen fontos, hogy megtaláljuk azokat a platformokat, ahol az általunk elérni kívánt emberek nagy számmal vannak jelen. Ma már igen bőséges a választék, ha közösségi médiáról van szó, ott van például a Facebook, a Linkedin, az Instagram, a YouTube, a TikTok, a Twitter és mindig vannak újoncok, például a nemrég itthon is elérhetővé vált Threads.

SEO

A digitális eszközök tárházából nem hiányozhat a SEO, vagyis keresőoptimalizálás, amely segítségével forgalmat terelhetünk a weboldalunkra és hasznos tartalmakat, szövegeket juttathatunk el a közönséghez. A SEO célja, hogy a webhelyet és felkerülő szövegeket úgy optimalizálják, hogy minél előrébb kerüljenek a Google találati listáján.

A fizetett hirdetésekkel ellentétben a SEO organikus forgalmat terel. Ez azt jelent, hogy ha felkerül egy releváns kulcsszóra optimalizált blogposzt, akkor az hosszú távon is forgalmat fog terelni, nem úgy, mint a hirdetés, ami csak a hirdetési időtartam alatt. Befektetés szempontjából tehát egy jól megírt szöveg remek megtérülést eredményezhet.

PPC 

A PPC, fizetett hirdetés, igen hatékony tud lenni, ha a cél, hogy rövid idő alatt nagy tömegeket érjünk el. Például, ha van egy induló vállalkozás, egy új termék, egy kampány vagy egy esemény. A PPC hirdetésekben megadhatjuk, hogy kiket szeretnénk elérni, milyen üzenettel és azt is meghatározhatjuk, hogy mekkora összeget szánunk erre. A PPC hirdetések megjelenhetnek például a közösségi média felületein, a Google oldalain (Google Ads), a Bingen.

E-mail marketing

Az e-mail sokak szerint a múlt marketing eszköze, valójában azonban elképesztő eredményeket lehet elérni az e-mail marketing segítségével. Alapfeltétel, hogy megfelelő e-mail adatbázist kell építeni, például promóciók, feliratkozásra buzdító üzenetek segítségével.

Érdemes felmérni, hogy a közönség mit tart hasznosnak, mi az, amire vágyik, és ez alapján meghatározni az e-mail küldés stratégiáját, az üzeneteket és a küldési gyakoriságot.

Tartalommarketing

A tartalommarketing egy színes ernyőfogalom, ami olyan elemeket foglal magába, mint például a blogok, a tanulmányok, az e-bookok, a podcastok, az infografikák, a videók, az e-learningek stb.

Az ilyen jellegű marketingtevékenység lényege, hogy indirekt módon promotálja a céget. Nem tolakodó, nem reklámszagú. Olyan tartalmakat kínál a célcsoportnak, ami valóban hasznos és értékes. Segítségével bizalmat lehet ébreszteni a márka iránt, szakértői pozíciót lehet kivívni, és ami a legjobb, hogy akár kisebb költségvetésből is el lehet kezdeni.

5 tipp, hogy szárnyaljon a digitális marketing

Ne akarjuk megúszni az alapozást

Ha terméket, szolgáltatást szeretnénk értékesíteni, akkor különösen fontos, hogy megismerjük a célcsoportunkat. Ez elcsépeltnek és unalmasnak tűnhet, de valójában a sikeres marketing alapja, hogy tudjuk mit gondolnak, milyen élethelyzetben vannak, mit szeretnek azok, akiket el akarunk érni. Ha az ügyfelek megismerésének nagy figyelmet szentelünk, akkor sokkal pontosabb üzeneteket tudunk megfogalmazni és sokkal sikeresebb lehet a tevékenységünk.

Legyen jó a tartalom

A nagy zajban nem elég, hogy megosztunk egy fényképet néhány sor szöveggel. A tartalom legyen kifejező, figyelemfelkeltő és kompromisszummentes. Ne másoljunk, törekedjünk a változatosságra, legyünk frissek, következetesek és motiváljuk a közönségünket.

Több oldalról közelíts

Törekedjünk arra, hogy a különböző platformokat közös nevezőre hozzuk. Ha a tevékenységek, az üzenetek egy irányba mutatnak, egymást erősítik, akkor sokkal szebb eredményeket lehet elérni.

Érdemes tesztelni, hogy hol mi fut jobban, és ebből okulva módosítani és megtervezni a következő kampányokat, lépéseket.

Fontos a mobilbarátság

A mobileszközök használata évről évre növekszik, ezért rettentően fontos, hogy ezt figyelembe vegyük a marketing tevékenység megtervezése során. Statisztikák szerint 2024-ben az okostelefon-használók száma eléri a 7,1 milliárdot. A felhasználók naponta átlagosan 58 alkalommal ellenőrzik a telefonjukat, és összességében órákat szentelnek a használatnak, az amerikaik például több mint 5 órát naponta. Ha tehát nem törődünk a mobilra optimalizálással, akkor potenciális vásárlókat veszíthetünk.

Felmerülhet a kérdés, hogy milyen a mobilbarát tartalom! A válasz egyszerű: rövid, egyértelmű, vizuális elemekkel kiegészített.

Mérjük az eredményeket

A digitális marketing óriási előnye, hogy mindent lehet mérni. Pontosan meg tudjuk mondani, hogy egy hirdetésből hányan kattintottak át a weboldalra, hogy a SEO-s tartalom hányadik a rangsorban, hogy hány ember nézte meg a videót stb. Ezt a nagy mennyiségű adatot érdemes rendszeresen átrágni, feldolgozni, mivel rengeteg fontos információ kieshet az elemzésekből.

A digitális marketing egy olyan terület, amihez könnyű kicsit érteni, jól csinálni azonban rengeteg munkát, tapasztalatot és egy egész csapatot igényel. Ha szeretnéd jól csinálni, de nincs meg a megfelelő csapatod, kapacitásod, akkor keresd a Merakit, és mi mutatjuk az utat a céljaid felé!