Online marketing: a színes esernyő
szerző: Törökné Nagy Monika
Az online marketing ma már egy olyan tevékenység, ami a legtöbb vállalat számára elengedhetetlen a növekedéshez. Egy hatalmas ernyőfogalom ez, amely alá olyan terminusok tartoznak, mint a weboldal, a tartalommarketing, a videómarketing, az e-mail marketing, a SEO, a közösségi média marketing és a PPC. A digitális térben zajló marketing, legalábbis annak egyes elemei, a vállalatok mindennapjainak részévé váltak, éppen ezért fontos, hogy tisztán lássuk, mit is jelent a fogalom! Ebben a blogposztban utána járunk!
Statisztikák szerint a digitális reklám- és marketing piaca 2020-ban 350 milliárd dollár volt, az előrejelzések szerint 2026-ra már alulról érintheti a 787 milliárd dollárt globális szinten. Az éves növekedési ütemet 9%-ra prognosztizálják. Vállalati szinten is igen látványos a bővülés 2020 és 2021 között 14%-kal emelkedtek a digitális marketinghez kapcsolódó kiadások.
Amióta csak a mindennapjaink részévé vált az internet, az online marketing folyamatosan tör előre. Az első banner hirdetés 1994. október 27-én jelent meg a Wired oldalán, és az AT&T reklámja volt. Ma már a banner hirdetések piaca meghaladja a 160 milliárd dollárt. Ugyan a bannerek számát szinte lehetetlen megsaccolni a változó időtartamok miatt, a költés értékéből azonban érzékelhetjük a léptéket.
Az online marketing világa
Az online világban való érvényesülés nem egyszerű feladat. A verseny szorosabb, mint valaha, a vállalkozások minden energiájukkal azon munkálkodnak, hogy olyan stratégiákat állítsanak össze, melyekkel felkeltik a fogyasztók figyelmét és tartós kapcsolatot tudnak kialakítani velük. A mai vállalkozási környezetben létfontosságúvá vált, hogy hatékony online marketing stratégiát kövessünk és alkalmazzunk.
A digitális marketing arról szól, hogy egy vállalkozás hogyan tudja megteremteni és folyamatosan növelni az online jelenlétét. Ha hozzáértő kezek irányítják, akkor képes megváltoztatni a vállalkozások üzletmenetét, ügyfeleket hozni, növelni a márka ismertségét és előmozdítani a termékek és szolgáltatások értékesítését.
Ebben a cikkben 10 hatékony online marketing tippet mutatunk be, amelyek segíthetnek abban, hogy a vállalkozás kitűnjön a tömegből és nagyobb üzleti sikert érjen el. Szó lesz a célközönség megismeréséről, a tartalomstratégia fontosságáról, a SEO kulcsszerepéről és még sok más témáról. Tarts velünk, és ismerd meg a legjobb tippeket!
10 tipp az online marketinghez
1. Tipp: Ismerd meg a célközönséget!
Az online marketing sikere sokszor a célközönség pontos ismeretén múlik. Nem elég pusztán tudnunk, hogy kik azok, akiket szolgáltatásainkkal vagy termékeinkkel meg szeretnénk célozni. Az igazi sikerhez meg kell értenünk őket: mik a motivációk vagy éppen mik a gátló tényezők, mi az, ami felkelti a figyelmüket, és mi az, ami teljesen közömbös számukra - hiszen csak így tudjuk a leghatékonyabban megszólítani a közönséget.
A demográfiai információk - mint például az életkor, a nem, az iskolázottság, a foglalkozás vagy a földrajzi elhelyezkedés - alapvetően fontosak, de önmagukban nem elegendőek. A pszichográfia, azaz a fogyasztók pszichológiai és demográfiai változók szerinti csoportosítása célravezetőbb. Mire kell itt gondolni? Például a közönség viselkedésének, érdeklődési körének, értékeinek és életstílusának a megértése. Ha ezeket a tényezőket figyelembe vesszük, az üzeneteink sokkal hatékonyabban érnek célt.
Érdemes szót ejteni az ügyfélútról is, ami a kommunikációs folyamat kialakításához szükséges. Ezzel megérthetjük, hogy milyen lépéseken mennek keresztül a vevőink, mielőtt végül vásárlói döntést hoznak. Az ügyfélút ismeretében képesek lehetünk arra, hogy jókor, jó helyen és jó üzenettel találjuk meg a vásárlókat.
2. Tipp: Fektess hangsúlyt a tartalomstratégiára!
Az online marketingben az egyik legfontosabb tényező a minőségi, értéket hordozó tartalom. Egy jól megírt, stratégiai tartalom nemcsak vonzza az olvasókat, de hosszú távon hűséget is épít.
Nem elég azonban a tartalmat előállítani, terjeszteni is kell, hogy eljusson a közönséghez. Proaktívnak kell lenni a tartalmak megosztásában, ehhez használhatjuk az összes rendelkezésre álló csatornát, például a közösségi médiát, a hírleveleket, a blogolást.
Tartalomstratégia nélkül az online marketing csak egy űrben lebegő súlytalan eszköz. Jól felépített, átgondolt stratégiával viszont hajtómotorrá válik, amely elősegíti az üzlet növekedését.
3. Tipp: Irányuljon reflektorfény a SEO-ra!
A digitális korban már nem kerülhető meg a keresőoptimalizálás (SEO). A SEO, egy olyan online marketing eszköz, ami látványos hatással lehet weboldalunk látogatottságára. Fontos hangsúlyozni, hogy nem gyors megoldás, de hosszú távon stabil és költséghatékony eredményekkel kecsegtet.
A Google algoritmusok folyamatosan fejlődnek és változnak, ezért a SEO stratégiának is követnie kell ezeket a változásokat. Alapvetően a releváns kulcsszavak kiválasztása, a metaadatok pontos engedélyezése és a minőségi tartalom központi szerepet játszanak az optimalizálásban. Azonban soha ne felejtsük el, hogy a Google a felhasználói élményt helyezi előtérbe!
4. Tipp: Használd ki a közösségi média erejét!
A közösségi média egy olyan digitális tér, ami egyenlőséget teremt: a kisebb vállalkozások is képesek lehetnek felvenni a versenyt a nagyhalakkal egy jól megtervezett és hatékony stratégia révén.
Az első lépés, hogy pontosan meghatározzuk célcsoportunkat, majd ezen ismeretekre építve válasszunk ki egy platformot, amely a legjobban illik a célcsoporthoz, a termékhez vagy szolgáltatáshoz. Az ügyfelekkel való interakció kulcsfontosságú a brand ismertségének növelésében, ezért érdemes olyan tartalmakat megosztani, melyek elkötelezésre ösztönzik a közönséget.
Fontos a rendszeresség, a következetesség és az, hogy minden esetben az ügyfélélmény kerüljön előtérbe. A közösségi média marketing stratégiánk hatékonyságát rendszeresen felül kell vizsgálnunk: az eredmények elemzése és a stratégia finomítása elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.
5. Tipp: Ne feledkezz meg az email marketingről!
Az email marketing segítségével képesek lehetünk arra, hogy személyre szabott üzeneteket juttassunk el az ügyfelekhez, egyenesen a postaládájukba.
Lehetővé teszi, hogy közvetlenül érintkezzünk a célcsoporttal, és ami nagyon fontos, hogy átlátható és mérhető, így pontosan nyomon lehet követni az e-mailek olvasottságát, a kattintásokat.
6. Tipp: Indíts PPC hirdetéseket!
A Pay-per-Click (PPC) hirdetések hirdetések forgalmat és gyors megtérülést generálnak. Nemcsak hogy kiváló eszköz a célközönség elérésére, de azonnali eredményeket is hoz. Fontos, hogy folyamatosan finomítsuk a PPC hirdetési kampányunkat. A kulcsszóválasztástól a hirdetési formátumokon át az ajánlatstratégiáig, minden elemet alaposan átgondolva és tesztelve javíthatjuk a PPC teljesítményt.
7. Tipp: Mobil optimalizálás kötelező!
A modern kor embere a mobiltelefonjához nyúl, amikor információra van szüksége. Ezért fontos, hogy a vállalkozása weboldala mobil-optimalizált legyen. Ez nem csak azt jelenti, hogy az oldal jól jelenjen meg kisebb képernyőn, hanem azt is, hogy könnyen navigálható legyen és gyorsan betöltődjön. Az egyszerűen használható, személyre szabott és vonzó mobiloldalak javítják a konverziós arányt, ezáltal hozzájárulnak a vállalkozás online sikeréhez.
8. Tipp: Kövesd az analitikákat!
Az analitikák és jelentések rettentően fontosak: lehetővé teszik, hogy betekintést nyerjünk a marketingkampányaink teljesítményébe, hogy meghatározzuk, mely stratégiák működnek, és melyeket kell finomítani. Ezekre az elemzésekre támaszkodva sokkal pontosabb üzleti döntéseket hozhatunk.
9. Tipp: Próbáld ki a videómarketinget!
A digitális világban a videómarketing nélkülözhetetlen eszközzé vált a márkák számára. Egy igazán jól megtervezett és kivitelezett videó olyan érzelmi köteléket teremthet, amit a szöveges tartalom egyszerűen nem képes. Az élő videó, akár Facebookon, Instagramon vagy más platformon nagyszerű eszköz lehet azonnali interakciók kialakítására. Szóval, ne hagyd ki a videómarketingben rejlő óriási lehetőségeket!
10. Tipp: Influencer marketing
Az influencer marketingben óriási lehetőség rejlik. A megegyező értékeken és stíluson alapuló, márkához illő influencerekkel folytatott együttműködés komoly értéket képes teremteni, legyen szó termékismertség növeléséről, vagy szélesebb közönség eléréséről. Kiemelten fontos, hogy a kiválasztott influencerek valódi kapcsolatot alakítsanak ki követőikkel, mivel ez hozza meg a várt hatást.
A Meraki Marketing digitális marketingügynökség az online marketing teljes területét lefedi. Szolgáltatásaink között ott van például a weboldalkészítés, a stratégia-fejlesztés, a tartalommarketing, a SEO és a videómarketing is. Segítünk eligazodni az online marketing világában és a legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésre álló eszközökből!
Kattints, és ismerd meg csapatunkat!