Skip to main content

YouTube hirdetés

2023. 05. 24. 
szerző: Törökné Nagy Monika

Ma már szinten minden helyzetben audiovizuális tartalmakat fogyasztunk, így teszünk, amikor szórakozunk, amikor tanulunk vagy tájékozódunk valamiről. A YouTube a világ legnépszerűbb videómegosztó oldala, ami emberek millióit vonzza. A Statista.com előrejelzései szerint 2028-ra a magyarországi felhasználók száma csaknem 6 millió fő lesz. Ez a népszerűség egyben azt is jelenti, hogy a felületen keresztül rengeteg embert el lehet érni a hirdetések segítségével. Mi az a YouTube hirdetés és milyen előnyei vannak? Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat!

A YouTube

A YouTube 2005-ben indult, azóta tartja lázban a világot, ez az egyik legnépszerűbb videómegosztó platform. Egy olyan felület, ahova a felhasználók, a magánszemélyek, intézmények, vállalatok videókat tölthetnek fel, megoszthatják azokat és megnézhetik mások videóit. Szinten minden témában találhatunk itt videókat a sporttól kezdve egészen a zenéig, filmekig. A YouTube jelentős szerepet vállal a mai kor embereinek identitásformálásában, lehetőséget kínál az önkifejezésre, az emberek videókban foglalhatják össze gondolataikat, oszthatják meg a nagyközönséggel és ha ügyesen csinálják, még akár mindezzel pénzt is kereshetnek.

A YouTube a vállalkozások számára is rengeteg lehetőséget tartogat. Egy olyan platform, amit célszerű beemelni a marketing stratégiába, hiszen tökéletesen alkalmas arra, hogy az üzenetek, a reklámvideók eljussanak a közönséghez. De ne csak csatornaként tekintsünk rá, hanem hirdetési megoldásként is.

A YouTube marketing nem más, mint a platformon történő reklámozás. Ez többféle formát is ölthet, vannak például olyan promóciós videók, amik organikusan terjednek a felületen, vannak olyan reklámok, amelyekbe influencereket vonnak be és vannak a klasszikus fizetett hirdetések. A következőkben ezzel a témával foglalkozunk részletesebben! Ha pedig érdekel, hogy a Meraki milyen ütős videókat készít az ügyfeleknek, akkor kattints ide!

A YouTube hirdetés előnyei


Számos előnye van annak, ha a vállalatok a YouTube felületén is hirdetnek. Nézzük, melyek a legerősebb érvek a YouTube hirdetés mellett!

Hatékony

A YouTube hirdetésekkel rövid idő alatt lehet elérni sok embert. Ennek köszönhetően egy igen hatásos hirdetési forma. A hatékonysága abban is megmutatkozik, hogy pontos célzást tesz lehetővé. Arról nem is beszélve, hogy az eredményességhez jelentősen hozzájárul a tény, hogy a felhasználók kifejezetten kedvelik a videós tartalmakat, sokkal szívesebben néznek meg egy pár perces összefoglalót, mint olvasnak el egy cikket. Látványosabb és több fronton is informatív megoldás.

Költséghatékony

A social media hirdetések alapvetően nem túl olcsók (különösen akkor, ha bizonytalan kezek irányítják). A YouTube esetében azonban a legtöbb esetben csupán a megtekintések után kell fizetni, vagyis akkor, ha a felhasználóhoz eljutott az üzenet.

Remarketing

A vásárlásokat jelentősen előremozdíthatja, ha a felhasználó többször is találkozik az adott termékkel, szolgáltatással. A YouTube lehetőséget kínál arra, hogy remarketing hirdetéseket hozzunk létre, vagyis hogy újra megcélozzuk azokat, akik már egyszer érdeklődtek valamilyen formában.

A YouTube hirdetés típusai


A hirdetések különféle formákat ölthetnek. Vannak olyan hirdetések, amik a Google Display és a Google Shopping kampányoknak köszönhetően jelennek meg és vannak olyanok is, amelyek a YouTube-on létrehozott videós hirdetések. Vagyis hirdethetünk videókat a YouTube-on, de megjelenhet úgy is hirdetés az oldalon, hogy nem a videómegosztón hozták létre.

Nézzük a legnépszerűbb YouTube típusokat:

Videóba ágyazott hirdetés, amit át lehet ugrani (skippable in-stream ads)

Ezek a hirdetések a mások által feltöltött videók előtt, közben vagy pedig azok után jelennek meg. A hirdetéseket 5 mp elteltével át lehet ugorni, fizetni azonban csak akkor kell értük, ha a felhasználó legalább 30 mp-et megnézett a reklámból.

Nem átugorható videóba ágyazott hirdetés (non-skippable, in-stream ads)

Akárcsak az átugorható hirdetések, ezek is a videók előtt, alatt és után jelenhetnek meg, jellemzőjük azonban, hogy nem lehet őket átugrani. Ezekben az esetekben a hirdetés nem lehet 15 mp-nél hosszabb, fizetni pedig a megjelenések után kell.

Olyan videóhirdetés, amit a videók között, a feedben helyeznek el (in-feed video ads)

Az ilyen típusú hirdetések a kapcsolódó videók között, illetve a keresési oldalon jelennek meg. Egy képből állnak, illetve egy rövid szövegből, mely arra bíztatja a felhasználót, hogy kattintson. Csak akkor kell fizetni, ha ez megtörténik, vagyis a user kattint. Ez a forma kiválóan alkalmas az ismertség növelésére és az értékesítésre.

Rövid hirdetés (bumper)

A bumper egy mindössze 6 mp hosszúságú hirdetés, ami más videók előtt, alatt és után jelenhet meg és nem lehet átugorni. Akkor tud igazán eredményes lenni, ha a hirdetés velős és figyelemfelkeltő. Remekül összehangolható más hirdetési formákkal, például átugorható hirdetésekkel.

Szalaghirdetés a fejlécben

A masthead ads jellemzője, hogy kevés idő alatt nagy közönséget lehet elérni a segítségével. A címsort, a leírást és a CTA-t lehet szerkeszteni és a marketing céloknak megfelelően alakítani. Ebben az esetben 1000 megjelenés után kell fizetnünk a YouTube-nak.

Nem beágyazott hirdetés

Ez az úgynevezett out-stream ads, amely pénztárcabarát, de hatékony megoldás. Formáját tekintve megjelenhet a szalaghirdetésben, de akár a natív hirdetésben is. 1000 megjelenésenként kell fizetni abban az esetben, amennyiben legalább 2 mp-et megnéztek a userek.

Hirdetés létrehozása


A hirdetéseket a GoogleAds-en keresztül lehet beállítani. Az első lépés a célok meghatározása, a hirdetéseket többféle céllal is létrehozhatjuk, ez lehet például értékesítés, ügyfélszerzés, webhelyforgalom növelése, a márkaismertség növelése. Ezt követően meghatározhatjuk a kampány típusát (például konverziószám növelése), a hirdetési helyet és a formátumot.

YouTube hirdetés a Merakival


A YouTube hirdetések akkor tudnak igazán jól muzsikálni, ha egy jól felépített rendszerbe illeszkednek bele. A Google Ads hirdetésekkel együtt több oldalról támogatott hirdetési kampányokat lehet létrehozni.

Segítünk abban, hogy költséghatékonyan építsd a vállalatodat! Kattints, és ismerd meg, milyen online hirdetési megoldásokat kínálunk!