Skip to main content

Facebook hirdetés: útmutató a legnépszerűbb közösségi média platform hirdetéseihez

2023. 04. 12. 
szerző: Törökné Nagy Monika

A Facebook hirdetés az egyik legelterjedtebb marketing eszköz. Biztosan mindenki találkozott már a Facebookon megjelenő szponzorált tartalmakkal, amelyek a felhasználói viselkedés, a demográfia, a lokáció, az érdeklődés és egyéb más tényezők alapján jutnak el a célközönséghez. A Facebook hirdetések temérdek beállítási lehetőséget kínálnak fel, a nagy kékség útvesztőjében pedig könnyű eltévedni azoknak, akik nem küzdötték magukat fekete öves szintre a közösségi média reklámokban. Ebben a blogposztban útmutatót adunk azok számára, akik most ízlelgetik a Facebook hirdetések témakörét.

Mi az a Facebook hirdetés?

A Facebook a social média platformok királya, egy tech-óriás, ami a statisztikák szerint év elején közel 3 milliárd aktív felhasználóval rendelkezett, vagyis ez azt jelenti, hogy a Föld teljes lakosságának 37%-a használja ezt a platformot. A Facebook hirdetésekkel közel 2 milliárd felhasználót lehet elérni.

A sikeres Facebook hirdetések létrehozásához tisztában kell lenni azzal, hogy hogyan is épülnek fel ezek a hirdetések. Minél inkább ismeri és érti valaki a hirdetések logikáját, annál jobban felépített kampányokat tud létrehozni és annál olcsóbban tud hirdetni. A Facebook hirdetéseket három szinten lehet értelmezni: vannak a kampányok, a hirdetéssorozatok és a hirdetések. Egy kampányon belül több hirdetéssorozat található, amelyek hirdetésekből állnak.

A hirdetéseket a hirdetési fiókból lehet irányítani. Ahhoz azonban, hogy kielégítő eredményeket kapjunk, alapvető, hogy a hirdetési fiók megfelelően legyen beállítva. A következőkben ehhez adunk néhány tanácsot!

Facebook hirdetési fiók létrehozása

A Facebook hirdetéskezelőjén keresztül irányítani lehet a Facebook hirdetéseket és az Instagram fiókban futó hirdetéseket, itt láthatjuk a különböző hirdetési fiókjainkat, és olyan egyéb információkat, mint például a fizetési módok és a hirdetések által elért eredmények. 

A Facebook hirdetési fiókot a hirdetéskezelőben lehet létrehozni, mindössze követni kell a felület által küldött utasításokat. Ami nagyon lényeges, hogy különösen ügyeljünk azokra az alapbeállításokra, amiken nem tudunk a későbbiekben változtatni, ilyen például az időzóna és a pénznem.

Mindenképp érdemes telepíteni a Facebook Pixelt, amely magas fokú pontossággal képes leírni a hirdetések teljesítményét. Ez egy követőkód, amit a saját webhelyed kódjában kell elhelyezni. Ez elsőre bonyolultnak tűnhet, különösen akkor, ha nem vagyunk jártasak a programozásban, valójában azonban egészen egyszerű. WordPress oldal esetén különböző többféle plug-in közül is választhatunk, ami megkönnyíti a követőkód integrálását.

Tippek a hirdetések létrehozásához

A fiók elkészítése és a Pixel telepítés után jöhetnek a hirdetések! Meg kel határozni, hogy milyen célt szeretnénk elérni a kampánnyal. Vevőket akarunk szerezni vagy inkább leadeket gyűjteni? Rajtunk áll, hogy mire használjuk az eszközt!

A hirdetések összeállításakor törekedj arra, hogy a célközönséged vágyait, problémáit megértsd. Minél jobban ismered a célcsoportot, annál könnyebben tudsz olyan tartalmat előállítani, olyan üzenetet megfogalmazni, ami megszólítja a fogyasztók eszét vagy a szívét. Fontos, hogy megtaláld a megfelelő hangot, lehet ez barátkozó, lehet tegeződő, a lényeg, hogy megszólítsd vele az embereket.

A hirdetések tartalmának létrehozása egyszerűnek tűnhet, valójában azonban nem az. Törekedni kell arra, hogy a tartalom hasznos legyen, és ami legalább ennyire fontos, hogy színvonalas is. Ha ugyanis a tartalom jó, akkor az emberek szívesen megosztják majd, vagyis pénzkiadás nélkül is újabb felhasználókat érhetünk el. 

Ne feledd, a hirdetés kihagyhatatlan része a Call to Action, vagyis a CTA, aminek segítségével irányíthatjuk a felhasználót. Ilyen felhívás például a kattints, az olvasd el, az iratkozz fel. A CTA akkor éri el a célját, ha releváns és egy lépéssel közelebb viszi a fogyasztót a céljaihoz.

A kampányok esetében a legfontosabb a célok meghatározása, ami lehet például a forgalom növelése vagy éppen a konverziók elérése. A hirdetéssorozatok szintjén ennél több beállítással találkozhatunk. Nézzük ezeket!

  • Meg kell határozni, hogy hova szeretnénk terelni a forgalmat, amennyiben a forgalomterelés a kampánycél. A forgalmat terelhetjük például a weboldalra, az alkalmazáshoz vagy a messengerre.
  • Tisztában kell lenni azzal, hogy ki tartozik a célközönséghez. Ezen a ponton azt állítjuk be, hogy mit szeretnénk, kiknek jelenjen meg a hirdetés. Alapvetően háromféle célközönség létezik a Facebooknál: egyéni célközönség, mentett célközönség és hasonmás célközönség.
  • Meg kell adni, hogy hol szeretnénk elhelyezni a hirdetéseket. Választhatjuk az automatikus opciót, ebben az esetben a Facebook dönt a megjelenések helyéről, de akár manuálisan is elvégezhetjük a beállításokat.
  • Meg kell határozni a költségkeretet és a hirdetések ütemezését. Két lehetőség közül választhatunk, az egyik a napi költségkeret, amely során meghatározzuk a Facebooknak, hogy mennyi pénzt költhet el egyetlen nap alatt. Ebben az esetben egyébként megadhatjuk, hogy meddig fusson a hirdetés, de választhatjuk azt is, hogy manuálisan kapcsoljuk le. A másik lehetőség a költségkeret meghatározására, vagyis, hogy a teljes élettartamra állítjuk be a büdzsét. Ennél a lehetőségnél meg kell adni a hirdetések lejáratának dátumát és azt, hogy mennyi pénz szeretnénk ez idő alatt elkölteni.

A Facebook hirdetések esetében különösen fontos, hogy folyamatosan kövessük az eredményeket, azok mérhetők legyenek, ha pedig azt tapasztaljuk, hogy valami nem működik, akkor ne féljünk lépni és leállítani a rosszul teljesítő hirdetéseket. De honnan tudhatjuk, ha valami nem működik?

Szerencsére a Facebook bőségesen ellát minket statisztikákkal. Nézzük meg, hogy hogyan alakul a CPC, vagyis a kattintásonkénti költség, a CPA, vagyis a hivatkozáskattintások költsége, mekkora az elérés, a gyakoriság, a megjelenések száma. Ezek elárulják, hogy melyik úton érdemes haladni.

Milyen hirdetési típusok léteznek?

A Facebook hirdetéseknek számos típusa létezik. A következőkben ezek közül mutatjuk be a legnépszerűbbeket!

  • Képes hirdetések: ezek a legnépszerűbb hirdetések, amik egy képből, címsorból és leírásból állnak. Előnyük, hogy egyszerűen létrehozhatók és szinte bárhol elhelyezhető a hírfolyamtól kezdve a Story-ig.
  • Videós hirdetések: a mozgókép sokkal hatékonyabban megragadja a közönség figyelmét.
  • Collection hirdetések: valójában mini webáruházak, amelyekben akár 50 hirdetést is el lehet helyezni.
  • Carousel hirdetések: hirdetési galéria, amelynek képeihez eltérő linkeket rendelhetünk.
  • Slideshow hirdetés: a képes és a videós hirdetés keveréke.

Milyen tényezők befolyásolják a hirdetések árát?

A legfontosabb kérdés, ami jellemzően a cégeket érdekli, hogy mennyibe fog mindez kerülni! A válasz egyszerű: amennyibe szeretnénk! A hirdetőn áll, hogy néhány ezer forintot vagy pedig milliókat szán hirdetésre. 

A végső költést befolyásolja a Facebook licitrendszere, melynek lényege, hogy aki megnyeri a licitet, azé a figyelem. A hirdetés árát tehát meghatározza, hogy mekkora a verseny, mennyire fontos az adott kulcsszó és a versenytársak milyen ajánlatokat tesznek. Nem mindegy, hogy ki a célközönség, milyen minőségűek a hirdetések, melyik időszakban szeretnénk kitűnni.

Miért érdemes marketing ügynökségre bízni a Facebook hirdetések kezelését?

A Facebook hirdetések kezelése egy összetett feladat, amihez sokféle tudás szükséges. Kellenek hirdetési ismeretek, ez azonban önmagában nem elég, egy kicsit grafikusnak, egy kicsit szövegírónak, egy kicsit videósnak kell lenni. Arról nem is beszélve, hogy a legjobb hirdetések létrehozására időt kell szánni, amit nem mindenki engedhet meg magának.

Ez már önmagában rengeteg érv amellett, hogy miért érdemes inkább egy szakértői csapatra bízni a munkát, pedig még csak a hirdetések létrehozásánál tartunk. Ott van az is, hogy hogyan teljesítenek majd a hirdetések, el tudjuk-e végezni a lehető legjobb beállításokat? Előfordulhat, hogy igen, ha azonban nem, akkor annak komoly ára lesz.

A Merakinál segítünk, hogy az üzlet szárnyakat kapjon a Facebook hirdetésekkel. Te tudod a célokat, mi pedig ismerjük az odáig vezető utat. A weboldalunkon eláruljuk a bevételszerző digitális hirdetések titkát!