Skip to main content
Tartalomjegyzék

Weboldal készítés

2022. április 07

Egy weboldalt összerakni ma már nem nagy kunszt: szoftverek, alkalmazások tucatjai kecsegtetnek a gyors, olcsó, DIY weboldalak lehetőségével. Hosszú távon azonban jobban járhatnak azok, akik a weboldal készítés feladatát egy profi fejlesztői csapat tudására bízzák. Miért jobb, ha a weboldalt szakemberek készítik, és mit kell tudnia ma egy jó weboldalnak? Ezeknek jártunk utána!

Ingyenes weboldal szerkesztő. Jó az nekem?

Olcsó húsnak, híg a leve – Tartja a közmondás, ami sajnos a weboldal készítés esetében is igaz. Egy vállalkozás számára, különösen ha nem túl nagy, például egy KKV, a DIY weblap készítés első nekifutásra roppant szimpatikus lehet. A weboldal szerkesztő programok használata egyszerű, felépítésük logikus, reszponzív honlapokat is lehet velük készíteni, ráadásul számos sablont kínálnak, a hozzáértés hiánya azonban komoly gondot jelenthet, arról nem is beszélve, hogy milyen problémák jelentkezhetnek a használat során és hosszú távon.

Olyan ez, mint amikor a tapasztalatlan cukrász dobostortát süt. Megnéz pár cukrász videót az interneten, amiben minden olyan egyszerűnek tűnik, ezen felbuzdulva beszerez mindent a finomsághoz, és nagy lelkesedéssel ragad fakanalat és robotgépet. Mire hosszas munkával elkészül a „remekmű”, azt érzi az önjelölt Dobos József, lehet hogy túl nagy fába vágta a fejszéjét, a piskóta ugyanis szivacsos lett, a krém elfolyik, a cukormáz pedig zavaros.

A „jó ötletnek tűnt, de aztán..” kezdetű mondatok és a hibák elkerülése végett érdemes inkább profi fejlesztők csoportjára bízni a weboldal fejlesztés folyamatát, így a végeredmény jó eséllyel olyan lesz, amilyennek elképzeltük, nem pedig egy rémálom.

Weboldal készítés szempontjai - Milyen egy profi weboldal?

Nehéz erre a kérdésre pontosan válaszolni, hiszen az attól függ, hogy mi a weboldal készítés célja. Vannak azonban olyan jellemzők, amiknek bármilyen célról, termékről, szolgáltatásról is legyen szó, teljesülnie kell. A következőkben a profi weboldal kritériumait vesszük sorra!

Egyedi

Amikor valaki saját maga fog bele a weboldalkészítésbe, akkor nagy valószínűséggel sablonokkal fog dolgozni. Értelemszerű, hogy az ugyanolyan sablon alapján készült oldalak nagyon hasonlóak lesznek, ami különösen akkor kínos, ha épp a konkurencia weboldalával mutat hasonlóságot a mi oldalunk.

Érdemes inkább az egyedi design mellett dönteni, ezzel ugyanis a cég kitűnhet, megkülönböztetheti magát. Arról nem is beszélve, hogy az egyedi weboldal készítés során a fő szempont az igényeken van, nem pedig azon, hogy mit enged a sablon. Így tehát, a végeredmény egy olyan weboldal lehet, ami teljes mértékben illeszkedik a cég elvárásaihoz.

Reszponzív

A modern weboldalakkal szemben alapelvárás, hogy mobilon, vagy éppen tableten is ugyanolyan jól működjenek mint a számítógép böngészőjében megnyitva. A reszponzív weboldal mobilbarát, vagyis mobil eszközön is könnyen olvasható, egyszerűen lehet a menüpontok között navigálni.

Egy reszponzív oldal dinamikusan igazodik a képernyő adottságaihoz, amit úgy ér el, hogy a weboldal elemeinek méretei, beleértve a képeket is, százalékosan kerültek meghatározásra, a media query-nek köszönhetően pedig az adott képernyőméretnek megfelelő CSS szabályok aktiválódnak.

Technikai szempontból makulátlan

Ahhoz, hogy egy weboldal beteljesítse a hozzá fűzött reményeket elengedhetetlen, hogy technikai szempontból megfelelő legyen. Ezzel biztosítható a honlap zavartalan és biztonságos működése.

A weboldal készítés során ügyelni kell arra, hogy az oldalsebesség és a betöltési idő a megfelelő keretek között mozogjon. A lassan betöltő weboldalak rengeteg probléma forrásai lehetnek. Hiába a sok-sok befektetett munka és pénz, hiába a megnyerő küllem és az értékes tartalom, ha a weboldal nem tölt be elég rövid idő alatt, akkor a látogató egyszerűen tovább kattint, és jó eséllyel soha többet nem tér vissza.

Az oldal sebességét rontják a szerver erőforrásai, az internet és a kapcsolat erőssége, a böngésző, a használt eszköz és maga a weboldal is. Sok tényező befolyásolja a betöltést és a sebességet, van amire cégként hatást tudunk gyakorolni és van amire nem. Már pedig érdemes a fejlesztés során top prioritással kezelni a kérdést, a Google adatai szerint ugyanis, ha egy mobil weboldal 3 másodpercnél lassabban tölt be, akkor a látogatók fele el fog navigálni.

Az ideális sebesség 2-3 másodperc vagy ennél kevesebb. Ezt egyébként te is könnyedén ellenőrizheted a saját weboldaladon a PageSpeed Insights teljesítményelemző honlap segítségével.

Jól strukturált

A weboldal készítés során ügyelni kell arra, hogy az jól strukturált és áttekinthető legyen. Ez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a felhasználói élmény megfelelő legyen, a látogató minél több időt töltsön az oldalon, könnyen megtalálja a számára fontos információkat.

A weboldal akkor jól strukturált, ha az oldalai mind logikailag, mind pedig technikailag összekapcsolódnak, vagyis hivatkoznak egymásra linkekkel, ezzel egy hálózatot alakítanak ki. Lényeges kiemelni, hogy egy a weboldal nem egyenlő sem tartalmilag sem pedig formailag olyan marketing eszközökkel, mint a szórólap vagy éppen egy bemutatkozó kiadvány. Ez evidensnek tűnhet, mégis, nagyon sokszor ilyen és ehhez hasonlós anyagok struktúráját követik a weboldal összeállításánál.

Az oldal térképe

Az oldaltérkép igen hasznos és elengedhetetlen a weboldal tervezéséhez. Ez foglalja össze a honlap aloldalait és azok hierarchiáját. Ahhoz, hogy egy jó weboldal készüljön a célcsoport fejével kell gondolkodni, és ez alapján összegyűjteni, hogy milyen információkra van szüksége a weboldalt böngészőknek, ezek közül melyek a legfontosabbak.

Érdemes ügyelni arra, hogy maximum 3 hierarchia szintet határozz meg, amennyire lehet egyszerűsíts! A túl komplex weboldalakon a látogatók elvesznek, arról nem is beszélve, hogy a SEO és az URL-ek szerkezete miatt is érdemes a kevésbé összetett felépítést választani.

Az oldal hálója

Ahogy írtuk, a weboldal egy hálózatot hoz létre: különféle címkék, linkek, hivatkozások gombok kötik össze az oldalakat. Ezek segítségével a látogatók útja felrajzolható, terelhetők a végső cél felé, például a kapcsolatfelvétel, vagy épp az ajánlatkérés aloldalra.

A honlap készítés tervezés szakaszában meg kell határozni, hogy milyen utat jár be a user attól a ponttól kezdve, hogy rákattint a weboldalra, egészen addig, hogy elnavigál onnan, becsukja azt. Ha ezt eltalálod, akkor növekszik az oldalon töltött idő, a visszafordulás aránya lecsökken, a kattintások száma pedig megugrik.

Igazodik a célokhoz

A legtöbben azért hoznak létre egy weboldalt, hogy bemutassák a terméküket, szolgáltatásukat a nagyközönségnek, de van aki webshopot indít, van aki a kereslet-kínálat egymásra találását segíti és még folytathatnánk a sort. Ahány szervezet, annyi marketing stratégia, melyekben a weboldal szerepe más-más célt szolgál.

Előfordulhat, hogy valaki erre építi fel az egész üzletet, tipikusan ez a helyzet a webshopok esetében, de az is, hogy egy olyan cégről van szó, aki csak ki szeretné pipálni azt a „kötelező kört”, hiszen ma már, akinek nincs weboldala, azt nehezen lehet komolyan venni. Annak ellenére, hogy a weboldalra mindenki azt ír, amit akar, mégis ad egyfajta biztonságot, lehetővé teszi a háttér megismerését is.

Bármi is legyen a weboldal marketing stratégiában elfoglalt helye, a lényeg, hogy a honlap ehhez igazodjon mind megjelenésében, mind összetettségében, mind pedig tartalmában.

A weboldalnak a célcsoport igényeihez, ízléséhez kell illeszkedni. Egészen más kialakítású, dizájnú weboldalt igényel egy idősgondozási szolgáltatás és egy huszonéveseket vonzó szórakozóhely. Figyelni kell a közönséget és megismerni az igényeiket, a világukat. Értelemszerűen, ha külföldi látogatókra is számítasz, akkor mindenképp többnyelvű weboldal fejlesztés lesz a legcélravezetőbb.

Keresőoptimalizált

A SEO, vagyis keresőoptimalizálás egy olyan dolog, amiről mindenki tud, aki kicsit is utána olvas a honalp készítés menetének, de igazából nagyon kevesen tudják igazán jól csinálni. A keresőoptimalizálás, vagyis SEO lényege, hogy a weboldal minél előbbre kerüljön a Google találati listáján, nem hirdetésekkel, hanem organikus módon. Ez nagyon fontos, mivel az organikus találatok több kattintást váltanak ki és nem rövid, hanem hosszú távon építik a brandet. Érdemes tisztában lenni azzal, hogy a jól SEO-zott weboldalakat sokkal olcsóbban lehet hirdetni!

A keresőoptimalizálás lehetőséget teremt arra, hogy a cég és a vásárlók közelebb kerüljenek egymáshoz. Egy alapos és részletes kulcsszó kutatás, annak ismerete, hogy mire is kíváncsiak valójában a célcsoport tagjai igen tanulságos lehet nemcsak a weboldal, hanem az egész üzlet szempontjából.

Miért a Meraki?

A Merakinál a weboldal készítés a stratégiával kezdődik. Nem tévesztjük szem elől az ügyfelek végső célját, legyen az az ismertség növelése vagy éppen az értékesítés. Támogatjuk azokat, akik gyors és egyszerű megoldást szeretnének a weboldal kérdésére, de nagy lelkesedéssel vágunk bele a formabontó projektekbe is.

Ügyfeleink egy része új honlap készítés céljából keres meg minket, vannak azonban olyanok is, akik már meglévő weboldalukat szeretnék átalakítani. Elvégezzük a különféle rendszerek, például webshop, kapcsolati modul, ERP rendszerek, automatizációk, foglalórendszerek integrációját is.

Miben segítünk a honlap készítés során?

  • UX/UI tervezés
  • Grafikai munkák
  • Szövegírás
  • Fejlesztés
  • Keresőoptimalizálás
  • Projektmenedzsment

Lépj velünk kapcsolatba és beszélgessünk! Örömmel állunk rendelkezésedre!