Google hirdetés: látszódj a tömegben!
A Google hirdetés, vagy másnéven Google Ads (korábban Google Adwords) a mai kor marketingjének az egyik legmeghatározóbb bástyája. Mire képes a Google Ads? Segít láttatni, kitűnni a többi hirdető közül. Használatával megnyerhető a fogyasztók figyelméért folytatott végtelen maratonfutás, ehhez azonban igen alapos szaktudás és sok-sok tapasztalat szükséges. Nézzük, mi az a Google hirdetés, és mit kell tudni róla!
A Google ereje
A Google a világ vezető keresőmotorja, amiben a felhasználok különféle kulcsszavak segítségével navigálnak. A vállalatok célja, hogy weboldalaikkal a kulcsszavak keresésével kiadott listán minél feljebb helyezkedjenek el, egészen egyszerűen azért, mert az internetezők a találati lista sokadik oldaláig már nem lapoznak. Így, aki szeretné, hogy az üzenete célba érjen, annak előre kell kerülni. Ez kétféle módon valósítható meg: hirdetés és keresőoptimalizálás révén.
A keresőoptimalizálás egy szisztematikus folyamat, mely során olyan szövegeket töltünk fel a weboldalra, amik hasznosak a felhasználó számára, mert informatívak, hasznosak a cég számára, mert saját hozzáértésünket bizonyítják és ami a legfontosabb, hogy a keresőmotorok is kedvelik, mivel megfelelnek az általuk felállított rangsorolási szempontrendszernek. Egy oldal SEO-zása több tényezőtől is függ, a SEO optimalizált szövegek gyártása azonban ingen fontos szerepet játszik a folyamatban.
A SEO kell és nagyon hasznos, hosszú távon mindenképp meghozza a gyümölcsét, van azonban egy másik módszer is, ha látogatókat szeretnénk terelni az oldalra, ez pedig a hirdetés.
Mi az a Google Ads és milyen előnyei vannak?
A Google Ads (Google Adwords) nem más, mint egy hirdetési platform, amelynek segítségével a cégek, szervezetek eljuttathatják üzeneteiket a célcsoport tagjaihoz. A megfelelő célzásnak és a jól megválasztott kulcsszavaknak köszönhetően a Google hirdetés meg fog jelenni azok számára, akik ebben vagy hasonló témában keresnek.
A Google hirdetés előnyei
Hatékony
A Google hirdetés igen hatékony tud lenni. Képzeljük csak el, hogy ha valaki rákeres a Google-ben arra, hogy gyerek fodrászat Budapest és fővárosi gyerekfodrász szaküzletként a mi hirdetésünk jelenik majd meg elsőként. Ennél jobbat el sem lehet képzelni!
Az ember keres, majd pedig pontos találatot kap. Ehhez többek között az kell, hogy a hirdetés jól legyen megszövegezve és a megfelelő kulcsszavak legyenek csatasorba állítva. És igen, minden bizonnyal mögöttünk még rengeteg jó budapesti gyerekfodrász weboldala lesz majd a találati listán, de ami a fontos, hogy elsőként a mi weboldalunkra fog rákattintani a kereső.
Konverziót generál
Gyorsan látható eredményt hoz
Költséghatékony
De csakis abban az esetben, ha alapos kutatómunka előzi meg a kampány beállítását. A Google hirdetés előnye, hogy csak a valós eredményekért, illetve kattintásokért kell fizetni.
Ha azonban a hirdetés relevanciája nem megfelelő, csupán érdekes, vagy nem a megfelelő közönséget éri el, akkor a kattintás lehet, hogy meglesz, csak éppen vásárlás/foglalás/megkeresés nem lesz belőle.
Hasonló az eredmény akkor is, ha a landing oldalnak, tehát ahova a hirdetés mutat, vannak hiányosságai. Annyi tehát biztos, hogy olcsóbb, mint egy közterületi plakát kampány vagy egy TV szpot, de nem árt óvatosan duhajkodni és a hirdetéseket, a kampányokat, a landing oldalt alaposan előkészíteni, megtervezni.
Követhető
Milyen Google Ads kampánytípusok léteznek?
Keresőhirdetés
Display hirdetés
A display hirdetéssel a weboldalakon, applikációkban találkozhatunk leginkább banner formájában, olykor szöveges hirdetés verzióban is. Ez a hirdetéstípus a brandépítés egy erős eszköze: például, ha elhelyezünk egy bannert egy népszerű híroldalon, akkor sok emberhez el fog érni a márkanév. Az már más kérdés, hogy vajon hányan lesznek akik kattintanak.
Az online reklámok és hirdetések száma igen nagy mértékben megnőtt, ennek az lett az eredménye, hogy már bárhova kattintunk, bárhova nézünk reklámok köszönnek vissza. Ezzel párhuzamosan a reklámkerülés is soha nem látott méreteket ölt, márpedig a banner az egy egyértelműen, jól elkülönülő reklámtartalom. Aki azonbanegy kreatív, ötletes, figyelemfelkeltő bannert helyez el egy forgalmas és releváns weboldalon, az számíthat a markaismertség és akár a weboldal forgalom növekedésére.
A display hirdetések táborát erősítik a Gmail hirdetések is, ilyenkor a hirdetés a levelezőben jelenik meg, a Promóciók kategóriában. Meglepően magas kattintási szám érhető el itt, a search hirdetéseknél viszont általában olcsóbb. Nem érdemes ilyen hirdetést indítani a promóció, a kampány kezdetén, inkább akkor, amikor már például a Google search hirdetés fut, jól teljesít, de szeretnénk rádobni még egy lapáttal, vagy ha remarketing célra használjuk.
Videó hirdetés
Shopping hirdetés
A shopping hirdetéseket kifejezetten webáruházak számára hozták létre. A termékek neve, ára és képe a Google találati listában vagy pedig amellett jelenik meg, de elérhető egy terméklista a Google navigáló fülei között a Vásárlásra kattintva is. Ahhoz, hogy shopping hirdetéseket lehessen készíteni, egy Google Merchant Center fiók létrehozása is szükséges .
Remarketing hirdetés
A Google Ads felépítése
A hirdetések három kategóriába tartozhatnak: van a hirdetés, a hirdetési csoport és a kampány.
- A kampány kategória a legtágabb szint, itt lehet beállítani többek között a költségkeretet, a földrajzi célzást, a nyelvet, illetve, hogy milyen módon történik az ajánlattétel.
- A következő kategória a hirdetési csoport, ahol a kulcsszavakat lehet megadni, ezek vonatkoznak majd minden hirdetésre, amit a csoporton belül létrehozunk.
- A legszűkebb szint tehát maga a hirdetés, ami a korábban megadott feltételek szerint fog futni.
Mennyibe kerül a Google Ads?
A Google Ads hirdetések árát számos tényező befolyásolja, köztük a kattintások vagy a konverziók mennyisége is. Van arra lehetőség, hogy magunk határozzuk meg, hogy maximum mennyit fizetünk egy kattintásért vagy konverzióért, és arra is, hogy a Google kiszámolja az optimális keretet.
Előfordulhat, hogy a beállítás során azt a visszajelzést kapjuk, hogy az összeg, amit kínáltunk nem elegendő az első oldalra. Ilyenkor, ha ragaszkodunk ehhez a kulcsszóhoz és a paraméterekhez, akkor a költségkeretet kell emelni, ezáltal rálicitálni a többi ajánlatra.
Az, hogy mennyibe kerül végső soron egy kattintás a versenytől függ. Előfordulhatnak népszerű kifejezések, ahol az ezer forintot is megközelítheti egy klikk, de lehetnek olyanok is, ahol 50 Ft alatt van.
Google hirdetés lépései
Regisztráció
Ha mégis magad szeretnéd csinálni, akkor elsőként regisztrálnod kell egy Google Tag Manager fiókot, aminek segítségével egy helyen kezelheted a különféle kódokat, egy Google Ads fiókot, amiben a hirdetéseket létrehozod, valamint érdemes összekapcsolni egy Google Analytics fiókkal is, amelyben rendkívül részletes statisztikákat és elemzéseket láthatsz a weboldalad látogatottságáról és kampányaid működéséről.
Háttérkutatások
Kulcsszókutatás
A Google Ads összeállítása során azt is meg kell adni, hogy milyen esetekben jelenjen meg a hirdetés a beírt kulcsszóra. Az alábbi lehetőségek közül lehet választani:
- Általános egyezés: megjelenik a Google Ads elgépelés, szinonima és kapcsolódó keresés esetén is.
- Kizárás: ki lehet zárni a keresésből bizonyos szavakat, olyanokat, amelyek félrevihetik a keresést.
- Kifejezésegyezés: akkor jelennek meg a Google Ads hirdetések, ha a megadott kulcsszót tartalmazza a keresési kifejezés, de előtte vagy utána szerepelhetnek más szavak is.
- Pontos egyezés: kizárólag akkor látható a hirdetés, ha a kulcsszó pontosan megegyezik vagy annak egy közeli változata.
Hirdetésszöveg
Mikor érdemes hirdetni?
A válasz egyszerű: akkor kezdj terelni a weboldaladra, ha készen állsz. Minden értelemben. Ha tudod, hogy milyen utat jár be az átkattintó, ha minden működik a weboldaladon, UX és UI szempontból is rendben van és még a tartalmak is igényesek, akkor itt az idő, hogy kinyisd a virtuális kapukat.
Ha azonban még nincs minden kész, akkor csak ablakon kidobott pénz a Google Ads, sőt, még annál is rosszabb, előfordulhat ugyanis, hogy a látogató olyan rossz tapasztalatokat szerzett, hogy soha többet nem tér majd vissza a weboldalra.
Digitális hirdetések a bevételek növelésére
Így dolgozunk:
- Auditot készítünk, megvizsgáljuk a hirdetési fiókodat, feltárjuk a hiányosságokat és feltérképezzük az erősségeket.
- Kampány- és médiaterv készül, olyan, ami a legjobban igazodik az előzőekben egyeztetett célokhoz. Ott hirdetünk, ahol neked szükséged van rá!
- Elkészülnek a hirdetések, kialkudjuk a legjobb árakat és élesítjük a kampányokat. Ezeket folyamatosan monitorozzuk és a beérkező adatok alapján optimalizáljuk őket.
- Az elért eredményekről részletes riportokat készítünk.
A Merakinál hisszük és képviseljük, hogy a modern marketing eszközökkel nemcsak a nagyok vadászhatnak, kis ügyességgel a kisebbek is. Személyre szabott hirdetés technológiánkkal több száz PPC kampányt menedzseltünk már KKV-k számára a Google platformon, Facebookon, a Linkedinen és még számos felületen.