Az Instagram hirdetés
szerző: Törökné Nagy Monika
Az Instagram egy közösségi média platform, amit több mint 2,9 millió ember használ naponta Magyarországon. Ez a szám nem kevés, így kiválóan alkalmas arra, hogy a cégek marketing csatornaként tekintsenek rá. Ebben a blogposztban megnézzük, hogy mi az az Instagram hirdetés, milyen típusai léteznek és miért érdemes integrálni a marketing tervbe.
Az Instagramról
Az Instagram népszerű közösségi oldalként, emberek millióit mozgatja meg. A felület lehetővé teszi, hogy a felhasználók fényképeket és videókat osszanak meg, amiket különféle effektekkel és kifejező kísérőszöveggel látnak el. Lévén, hogy egy közösségi platformról van szó, a userek követhetik egymást, véleményt nyilváníthatnak, kommentelhetnek mások tartalmaihoz.
Az Instagram-story 2010-ben indult útjára, ekkor készített el az alkalmazást Kevin Systrom és Mike Krieger. A vártnál is nagyobb sikert arattak, mindössze 3 évvel később, 2013-ban már több mint 100 millió felhasználóval büszkélkedhettek.
Ma már csak Magyarországon több mint 2,9 millió felhasználója van az oldalnak, ami leginkább a 25-45 év közötti férfiak és nők körében népszerű. Közönsége jól behatárolható, ennek köszönhetően social média hirdetések elhelyezésére is alkalmas. A hirdetési lehetőség egyébként az oldalon 2013 után jelent meg, rögtön azt követően, hogy a Facebook felvásárolta. 2017-ben már több mint 1 millió hirdetés futott az Instán.
A következőkben alaposabban megvizsgáljuk, hogy miért érdemes igent mondani a cégeknek az Instagram hirdetésekre!
Miért érdemes az Instagramon hirdetni?
Az Instagram hirdetés sokak számára inkább mellékes, mint fő csapásirány. A célközönségtől és a körülményektől függően azonban a hirdetési kampány fő sodrását is adhatják. Nézzük, milyen érvek szólnak az Instagram hirdetés mellett!
Könnyen elérhető a célközönség
Az Instagram és a Facebook testvéri kötelékének köszönhetően a hirdetéseket a Facebook Hirdetéskezelőjén keresztül is be lehet állítani. Ez egyben azt is jelenti, hogy roppant pontos célzásokat lehet összeállítani egy-egy hirdetési kampány esetében. Életkor, nem lokáció, munkakör, érdeklődési kör – csak néhány a hirdetés beállítási lehetőségei közül.
Új közönséget lehet elérni
Az Instagramnak köszönhetően új célcsoporthoz lehet eljuttatni a márka üzenetét, a termék hírét. Arról nem is beszélve, hogy a hirdetésekkel nemcsak a meglévő követőknek szolgálhatunk tartalommal, hanem azoknak is, akik eddig még nem a követőink.
Rugalmas hirdetési kampányok létrehozására alkalmas
Óriási előny, hogy a futó hirdetéseket az eredmények alapján lehet variálni. Ha például azt vesszük észre, hogy a beállított hirdetés nem hozza a számokat, akkor nem kell feleslegesen pénzt égetni, le lehet állítani, ha viszont nagyon jól teljesít, akkor lehet növelni a költségkeretet.
Követés
Akárcsak a Facebook esetében, az Instánál is lehetőség van arra, hogy kövessük az oldalakba ágyazott követőkódok segítségével a felhasználókat. Tehát, megjeleníthetünk hirdetést azok számára, azok már jártak a weboldalunkon és például érdeklődtek egy adott termék iránt.
Nagy merítés
2,9 millió felhasználó hazai viszonylatban már jelentősnek mondható, éppen ezért érdemes alaposan megvizsgálni, hogy milyen módon építhető be az Instagram hirdetés a hirdetési stratégiába. Különösen alkalmas a fiatal felnőttek megszólítására, így ha ők a fő célközönség, akkor semmi esetre se hagyjuk ki.
Jól mérhető
A hirdetéskezelő felülete logikusan felépített, könnyen kezelhető és bőséges analitikával szolgál. Ha valaki komolyan veszi a kiértékelést és energiát fordít az értelmezésre, akkor még inkább tökéletesítheti a hirdetéseket, amik így sokkal hatékonyabbak lehetnek.
Milyen hirdetés típusok közül választhatunk?
Az Instagram hirdetések esetén a legfontosabb az engagement, vagyis az elköteleződés kialakítása. Amikor hirdetéseket tervezünk, akkor mindig az lebegjen a szemünk előtt, hogy mi az, amivel elérjük, amivel megszólítjuk a fogyasztót, amivel közösséget tudunk építeni. A következőkben bemutatjuk a legkedveltebb hirdetés típusokat, amelyekkel hozzájárulhatunk ennek a köteléknek a kiépítéséhez.
Instagram hirdetés típusok
Az Instagram hirdetések különféle formákat ölthetnek. Vegyük sorra, hogy mit is jelentenek ezek a hirdetés típusok!
- Képes hirdetések: A leggyakoribb hirdetési forma, ami egyetlen képből áll, egy leírásból, hashtagekből és egy CTA gombból.
- Story hirdetések: A story szekcióba megjelenő fizetett tartalmakat nevezzük story hirdetésnek
- Reels hirdetések: Rövid videók között megjelenített hirdetések.
- Videó hirdetések: A videó hirdetések olyanok, mint a képes hirdetések, csak a kép helyett videó szerepel. Megjelenhetnek a feedben és a storyban is.
- Carousel hirdetések: A képes hirdetésekre hasonlító változatok, amelyek több képet tartalmaznak és lapozhatók.
- Explore hirdetések: Az explore fül alatt megjelenő tartalmak között elhelyezett hirdetéseket jelölni.
- Collection hirdetések: Ebben a hirdetésben mozaikos elrendezésben több kép megjelenítésére is lehetőség van.
- Shopping hirdetések: Ezek a hirdetések elviszik a látogatót arra a termékoldalra, ahol vásárolhatnak.
Hogy lehet hirdetéseket létrehozni az Instán?
Alapvetően két módja van annak, hogy Instagram hirdetést hozzunk létre. Az egyik, hogy az alkalmazáson belül a bejegyzés kiemelése opciót választjuk, a másik pedig, hogy a hirdetési kampány létrehozása a Facebook hirdetéskezelőjének segítségével történik.
A legegyszerűbb, ha az Instagram hirdetés az appon belül jön létre. Mindössze annyit kell tenni, hogy egy gombnyomással kiemeljük a hirdetés. Ez ugyan könnyű, de nem a legcélravezetőbb megoldás, itt ugyanis pont a lényeg hiányzik, vagyis a hirdetés testreszabása.
A Facebook hirdetéskezelővel készített hirdetések sokkal pontosabbak lehetnek. Egyszerűen használható a felület, a részletes eredményeket pedig bármikor tudjuk követni. Tény, hogy ezzel a megoldással a hirdetések elindítása valamivel időigényesebb, viszont így sokkal szebb eredményeket lehet elérni.
Ahhoz, hogy hirdetni tudjunk, az Insta profilt társítani kell a vállalkozáskezelő fiókhoz, majd kezdődhet is a kampány létrehozása! Meg kell adni a kampánycélokat, el kell nevezni, be kell állítani a költségkeretet. Az egyes hirdetéscsoportokra vonatkozóan be kell állítani a forgalomterelés célpontját, az ütemezést és a költségkeretet, a célközönséget és az elhelyezést. Eddig a pontig a Facebook és az Insta hirdetések létrehozása azonos volt, itt ha Instán akarunk hirdetni, akkor egyszerűen az Instagram opciót kell kiválasztani. A hirdetéshez szükség lesz egy megnyerő kreatívra, leírásra, CTA gombra stb.
Instagram hirdetés a Merakival
A közösségi média hirdetések mindegyikére, így az Instagram hirdetésre is igaz, hogy mindenki meg tudja tanulni hogyan kell létrehozni egy hirdetést. Ahhoz azonban, hogy az ne csak a pénzt vigye, hanem valós eredményeket hozzon, már jelentős tapasztalat és szaktudás szükséges. Ha pedig szeretnénk a marketingtevékenységet egységbe kezelni, ahol a szinergiák, az egymást erősítő üzenetek és hirdetések is érvényre tudnak jutni, akkor pláne szükség van egy szakértő csapatra.
A Merakinál hiszünk abban, hogy a marketing lehet költséghatékony és abban is, hogy a digitális hirdetések képesek a bevételek növelésére. Ennek szellemében készítjük el ügyfeleink stratégiáit, kampányait.
Kattints, és tudj meg többet a digitális kampányokról!