Céges weboldal készítés
szerző: Törökné Nagy Monika
Az online jelenlét alappillére a weboldal. Aki szeretne hiteles és látható lenni, nem tudja elkerülni a céges weboldal készítést. A weblapoknak számos típusa létezik, vannak például egy céget, szolgáltatást bemutató oldalak, vannak webáruházak, közösségi média platformok, híroldalak és még folytathatnánk a sort. A minőségi kivitelezésből egyik esetben sem szabad engedni. Blogposztunkban bemutatjuk, hogy miért érdemes profikra bízni a munkát és azt, hogy milyen lépésekből áll a céges weboldal készítés folyamata!
Bármilyen iparágról is legyen szó, a céges weboldal ma már a versenyképesség alapfeltétele, egy erős marketingeszköz. Ha a vállalat szeretne minél több emberhez elérni, fejlődni és növekedni, akkor nem engedheti meg magának, hogy offline maradjon. A vásárlók egyre inkább az online térben tájékozódnak, ha bármilyen információra van szükségük, akkor az internetet hívják segítségül.
Amennyiben jó a weboldalunk, választ tudunk adni a kérdéseikre, ki tudjuk szolgálni az igényeiket. Ha viszont nincs céges weboldal vagy nem megfelelő minőségű, akkor a potenciális vásárlók a versenytársakhoz fordulnak majd. Olyannyira igaz ez, hogy ha 3 másodperc alatt nem tölt be a weboldal, akkor egyszerűen elnavigálnak, és ugyanezt teszik akkor is, ha a weboldalon nem tudnak kiigazodni, nem találják a megfelelő információkat. A tét tehát óriási, így törekedni kell arra, hogy a lehető legjobb weboldallal rukkoljunk elő.
A céges weboldal készítés két módon valósulhat meg: vagy magunk állunk neki az oldal összeállításának, vagy pedig profi szakemberekre bízzuk a munkát. A következőkben ezt a kérdést vizsgáljuk meg közelebbről!
Miért érdemes profi szakemberre bízni a céges weboldal készítést?
Ma már számos olyan megoldás létezik a piacon, amelyeknek köszönhetően sablonokkal dolgozhatunk, így nem szükséges egy alap céges weboldal összeállításához mélyreható programozói tudás. Érdemes azonban ezzel óvatosan bánni. Elsőre úgy tűnhet, hogy rengeteget spórolhat az ember, ha maga veszik kezébe az irányítást, ha azonban jobban a kérdés mélyére nézünk, akkor láthatjuk, hogy ez nem minden esetben van így.
Vegyük sorra, milyen veszélyekkel kell számolni, ha magunk fejlesztjük a céges weboldalt!
Minden szuper, ha nincs probléma
A weboldalfejlesztés alapjait aránylag rövid idő alatt el lehet sajátítani, ettől azonban még nem lesz mögöttünk sok éves rutin és tapasztalat. Olyan ez, mint amikor a COVID lezárások ideje alatt az ember internetes videókból elleste, hogyan vághatná le a saját haját. Igen, megvan az esély, hogy olyan lesz, mintha egy profi fodrász keze munkája lenne, de sokkal valószínűbb, hogy nem is fog hasonlítani rá.
A lényeg tehát, hogy „valamit” fejlesztői tudás nélkül is össze lehet rakni, ha nem lép fel semmi nehézség és probléma, ha azonban akadályba ütközünk, akkor az internetbúvár tudásunk előfordulhat, hogy kevés lesz.
Korlátozott lehetőségek
Ha az ember sablonból dolgozik, akkor számolni kell azzal, hogy a végeredmény nem lesz tökéletes, kompromisszumokat kell kötni. Az egyedi szoftverfejlesztés előnye, hogy pontosan olyan végeredményt kapunk, amire szükségünk van. A sablonok ezzel szemben keretek közé szorítanak.
Nehézkes javítás, bővítés
Mélyreható webfejlesztői tudás és tapasztalat nélkül a hibák megkeresése és javítása nem kis kihívás, ugyanígy a bővítés is feladhatja a leckét. Ez különösen fontos lehet a későbbiekben, ha esetleg változtatni, fejleszteni kel az oldalon.
Rengeteg erőfeszítést igényel
Amikor az ember egy vállalkozást indít és szeretne spórolni a költségeken, akkor hajlamos azt gondolni, hogy amit saját maga készít el, az a legolcsóbb. Valójában azonban ez sokkal drágább lehet. Ha nem vagy rutinos webfejlesztő, akkor sokkal több időbe telik az oldal elkészítése és ezt az időt az üzletfejlesztéstől veszed el. Ahelyett tehát, hogy azon dolgoznál, hogy haladjon az üzlet, hogy zökkenőmentes legyen az indulás, arra koncentrálsz, hogy elkészüljön egy weboldal, amit egy szakember sokkal gyorsabban és profibban össze tudna rakni.
A fentiekből kiderül, hogy a látszat ellenére a legtöbb esetben nem az a kifizetődő, ha magad vágsz bele a weboldalkészítésbe. Tegyük fel, hogy eldöntötted megbízol egy weboldalfejlesztéssel foglalkozó cégek. A következőkben bemutatjuk, hogy milyen lépéseken haladtok végig, amíg elkészül a céges weboldal.
Milyen lépésekből áll a céges weboldal készítés?
Az üzleti weboldal készítés egy folyamat, ami néhány hetet, hónapot igényel attól függően, hogy mennyire összetett céges weboldalt szeretnénk, természetesen attól is függ, hogy a weboldal készítését végző cég mennyi időt tud a projektre szánni és az sem utolsó szempont, hogy mennyire megy flottul a kommunikáció a fejlesztők és a megbízó között.
Nézzük a céges weboldal készítés folyamatát!
A célok meghatározása
Egy weboldalnak alapvetően négy fő célja lehet:
- Márkaépítés: egy új vagy egy már létező márka ismertségének növelése.
- Kapcsolatfelvétel: egy bemutatkozó oldal, ami ismerteti a cég szolgáltatásait, termékeit.
- Értékesítés: konkrét termék és/vagy szolgáltatás online értékesítése.
- Portfólió bemutatása: ez a típus leginkább a művészeti tevékenységekre jellemző. Egy olyan felület, ahol az alkotó bemutatja korábbi munkáit.
A célok kijelölése alapjaiban határozza meg, hogy milyen weboldalra van szükség. Ha ez megvan, a későbbiekben minden elemet ennek szellemében kell elhelyezni az oldalon. Például egy webshop esetében szükség lesz a fizetési lehetőségek integrálására, de előfordulhat, hogy a raktárkészlet követésére is. Lényeges, hogy statikus weboldalt vagy dinamikus weboldalt szeretnénk, illetve arra mindenképp ügyeljünk, hogy reszponzív weboldal legyen a végeredmény.
Domain név és tárhely
Új céges weboldal esetén szükség lesz egy domain névre és egy tárhelyre is. A domain név alkotja az URL-t, ami minden reklámanyagon, e-mailben levélen, névjegykártyán megjelenik majd. Célszerű olyan domaint választani, ami rövid, könnyen megjegyezhető és releváns. Szerencsés, ha már az webcímből látszik, hogy milyen tevékenységet folytat a cég, ez segíti az interneten keresgélőket az eligazodásban. Jó megoldás lehet, ha a márkanév is szerepel a domainben! Meg kell határozni a domain utótagját is, ez lehet például .com, .hu és még megannyi más lehetőség létezik.
A kiválasztott domaint regisztrálni kell, illetve tárhelyre is szükség lesz, ahol tárolhatók a nyilvános adatok. Ezek elengedhetetlen adminisztrációs feladatok, a jó hír, hogy ha profi céggel dolgozol együtt, akkor ők mindent elintéznek helyetted.
A weboldal felépítése
A weboldalak a legtöbb esetben nem egyetlen oldalból állnak. Minden fontos területnek érdemes szentelni egy aloldalt, ezekre a főoldalról navigálva lehet eljutni. Az aloldakaton szerepeltetni kell a szolgáltatásokat, a termékeket, a rólunk szekcióban be lehet mutatni a szervezetet, a csapat, szerencsés, ha felkerülnek a korábbi ügyfelek, referenciák, esettanulmányok, készíteni kell kapcsolati űrlapot és az sem hátrány, ha van egy blog, ahol hasznos tartalmakat, híreket lehet megosztani a közönséggel.
Design
Az oldaltérkép birtokában nekiláthatunk a design összeállításának és az elemek elkészítésének. Az UX és UI megtervezését követően már egész pontos képünk lesz arról, hogy hogyan fog kinézni az oldal.
Tartalom és SEO
Ha megvan a struktúra és készül a design, akkor elindulhat a szövegezés is. A szöveges tartalom elkészítése során a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás szempontjait figyelembe kell venni, ezzel segíthetjük, hogy még többen találjanak rá az oldalra. A minőségi tartalomból nem szabad engedni, a legfontosabb, hogy a látogatók hasznos tartalomhoz jussanak.
A tartalom fontos részét képezik a szövegek, nem szabad azonban megfeledkezni a vizuális anyagokról, képekről, videókról, grafikákról. Ezek tagolják az oldalt és segítik a megértést, javítják a felhasználói élményt.
Tesztelés
Ha minden tartalom felkerült, akkor jöhet a tesztelés. Le kell ellenőrizni, hogy minden oldal megfelelően működik-e a különféle böngészőkben. Végig kell kattintani minden linket, minden gombot, hogy megbizonyosodjuk arról, hogy az oldal hiba nélkül működik.
Karbantartás
A webfejlesztés ugyan véget ér a weboldal tesztelésével és átadásával, valójában azonban egy oldal sosincs kész. Folyamatosan frissíteni kell, aktualizálni tartalmi és technikai szempontból egyaránt.
A Merakinál a stratégia-orientált weboldalfejlesztésben hiszünk, vagyis abban, hogy egy oldalnak az ügyfélérdekeket kell szolgálni és támogatni az értékesítést. Kattints, és nézd meg, hogy milyen weboldalakatkészítettünk!