Skip to main content

Esettanulmány

Profirent

Gépkölcsönző Kft.

A kliens

Profirent esettanulmány

Időtartam

2022 – napjainkig

Történetük

  • Az osztrák tulajdonú Profirent Gépkölcsönző elődje 1991-ben alakult, és azóta a vállalat mára az ország első számú építőipari gépkölcsönzőjévé vált.

    Ennek keretében itthon közel 20 telephelyen, közel 8 000-féle eszközt kínál megbízóinak, a fesztiválokon használt mobilkerítéstől kezdve a legnagyobb, legnehezebb emelőgépekig.

    Az eszközök bérbeadásával együtt komplex megoldást jelentő szolgáltatásokat is biztosít megrendelői számára, ideértve a tervezést és a kiszállítást is.

A kihívás

2022 előtt a belső kommunikáció több nehézséggel küzdött. Egyrészt az ilyen irányú aktivitások nem használták ki a szinergiában rejlő lehetőségeket, vagyis a belső kommunikációban megjelenített üzenetek nem álltak össze egységes vállalati üzenetté. Másrészt pedig a vállalati események, történések és a munkatársakkal megismertetendő anyagok – egységes mondanivaló, keret hiányában – a bőség zavarát jelentették, és nem egymásra épülő, egymást erősítő kommunikációt.

A feladat abban állt, hogy a Profirent HR-részlegével szoros együttműködésben összetartó, az üzeneteket koncepciószinten is egy irányba terelő kreatív platformot találjunk. Eközben a már meglévő digitális, belső felületre kellett átterelni a kommunikációt, és kiaknázni annak lehetőségeit, valamint erősíteni a belső Hírfolyam dolgozói használatát.

A megoldás

Létrehoztunk egy olyan általános kreatív layoutot, amelybe a rendkívül sokféle üzenetet hatékonyan és hatásosan megjeleníthettük. Emellett az ügyféllel közösen áttekintettük az éves kommunikációs feladatokat, és időrendi táblázatban, tematikusan csoportosítva meghatároztuk a legfontosabb üzeneteket.

Az ügyfél számára a legfontosabb változást az jelentette, hogy egy, a belső kommunikációra dedikált accountból és kreatívokból álló csapat segítségével a cég „hangulatához”, világához passzoló hirdetéseket kapott – digitálisan és offline módon is.

A belső kommunikáció saját digitális felületre terelése erős fókuszba helyezte ezt a csatornát – vagyis innentől kezdve a dolgozók információkért egyre inkább a bárhonnan, bármilyen eszközről elérhető, felhő alapú belső Hírfolyamot kellett olvasniuk.

Az új kreatív megközelítés játékosan, helyenként humorosan, de mindig izgalmasan húzta a dolgozókat az adott kommunikációs cél felé. Az ügynökség által kitalált koncepciók, szövegek sokféleségének köszönhetően a kampányok nem fulladtak ki, bőven maradt tér a keretek adta kreatív kísérletezésre, megvalósításra. A közös munka a Profirent HR-részlegének és a Meraki stábjának szoros együttműködését követelte meg, amely példásan megvalósult.

Eredmények

  • A Merakival elkezdett munka eredményeképp a bő egy év alatt kimutathatóan nőtt a dolgozói elégedettség, azon belül pedig a belső kommunikáció az egyik legmagasabb pontszámot kapta.
  • Egyre többen posztolnak a belső Hírfolyamba.
  • A klasszikus, időről időre megtartott dolgozói fórum elhagyható lett, mivel a digitális belső felület minden ilyen igényt kielégít.
  • A dolgozók izgalmas, ötletes belső kommunikációs megoldásokkal találkoznak, a kreativitás és a játékosság (amely a Profirent értékeihez hozzátartozik) megjelenik a hirdetésekben.
  • A Hírfolyam lett a fő kommunikációs csatorna.
  • A posztok mellett – a vezetőség aktív támogatásával és részvételével – videós anyagok is készülnek.
  • Végeredményben egy még transzparensebb, még nyitottabb kommunikációs stílus valósulhatott meg, amely egyaránt épít a felsővezetők és a dolgozók aktivitására is.
  • A Hírfolyamra készült tartalom mellett az anyagok kiterjednek plakátokra, pop-up üzenetekre, oktatási anyagokra, szórólapokra és oklevelekre is. Ezeket úgy valósítottuk meg, hogy zökkenőmentesen integrálódjanak a Profirent általános dolgozói kommunikációjába.

Bolla Kata, a Profirent HR vezetője:

„A Meraki hajlandó volt beletenni azt a munkát, amely egy ügyfél iparági és emberi viszonyainak megértéséhez kell. Úgy érzem, ennek köszönhetően kiváló az együttműködésünk szakmai és emberi részről is, és tudom, hogy rájuk még a leglehetetlenebb határidővel, a legnehezebbnek tűnő feladatokban is számíthatok.”

A konklúzió

A Meraki Marketing egy újabb iparágban szerzett elégedett ügyfelet. A Profirenttel történő együttműködés egyik nagy tanulsága, hogy az ügyfelet minden körülményben és kihívásban támogatnunk kell.

Néha ez csak egy jól csengő szlogen vagy figyelemfelkeltő kép – de ha a helyzet, esetünkben a Profirent úgy kívánja, akkor az alapokról felépített stratégiát, extra rendezvényelem kitalálását vagy egy régóta várt, belső információs anyag megtervezését jelenti.

Eközben arra törekszünk, hogy a koncepcionális megfontolások végig megmaradjanak, és az általános üzenetek megerősödhessenek.