Esettanulmány
Clementine
Történetük
-
A Clementine magyar tulajdonban lévő, adatbányászattal és elemzéssel foglalkozó, itthon meghatározó, vezető cég.
Fő profiljába a szöveg- és hangelemzés, a magyar nyelvű NLP alapú és prediktív rendszerek fejlesztése tartozik.
A Clementine Hanga nevű virtuális asszisztense az alapja a MÁV ELVIRA nevű intelligens utastámogató megoldásának is.
A kihívás
A Clementine oktatási tevékenysége közé tartozik, hogy partnerei számára érthetőbbé, közelibbé tegye az adatbányászat, -elemzés, szöveganalitika, és a mesterséges intelligencia világát.
E célból podcastsorozatán túl elmélyült szakmai konferenciákat és meetupokat szervez, azonban egy ennél költséghatékonyabb és célzottan használható eszközt is használ: saját havi hírlevelét.
Ügyfelünk szerette volna, ha meglévő hírlevele még vonzóbb és hatékonyabb formában érje el ügyfeleit, követőit.
A megoldás
A Meraki már tapasztalt a hírlevelek szöveges és grafikai összeállítása terén. Ebből kiindulva a régi Clementine hírlevelet átalakítottuk:
- grafikailag még esztétikusabbá és egységessé tettük a kinézetét,
- egyszerűsítettük: kevesebb és gyorsan olvashatóbb szövegre cseréltük az eddigieket, hogy a linkek a bővebb cikkekért elsősorban a Clementine oldalára tereljék a forgalmat,
- új rovatokat vezettünk be, amelyek a fenti céloknak megfelelnek: így például a hírlevelet rendszeresen egy Popkult nevű rovat zárja, amely az MI-vel készült videók vagy képek közül mutat be egy-egy kiemelkedőt. De helyet kapott a cég autentikusságát erősítő kommentár rovat is, amelyben a Clementine munkatársai mondják el szakértői véleményüket egy általunk kiválasztott, rendkívül izgalmas és tudományos hír kapcsán.
Eredmények
Jelenleg egy letisztult, a Clementine branding elemeit használó, olvasmányos hírlevél várja az olvasókat.
A megújult rovatrendszer áttekinthetővé és izgalmasabbá tette a hírlevelet.
A megnyitási és olvasási arány is megnőtt:
A megnyitások száma több mint duplájára emelkedett, a továbbkattintási arány 2022 augusztusa óta a háromszorosára nőtt.
Konklúzió
A hírlevél műfaja sokkal fontosabb, mint azt sokan elsőre gondolnák. A közösségi médiával ellentétben ez teljes egészében az ügyfél által kontrollált csatorna, és ha jól csinálják, a cég üzeneteit könnyen emészthető formában adja át. A hírlevél nem cégméret függvénye, hiszen kitűnő lehetőséget jelent cégünk ismertségének növelésére, az ügyfél kötődésének elmélyítésére.