Skip to main content

Esettanulmány

Clementine

Ügyfél

Clementine esettanulmány

Időtartam

2017. február 1-től folyamatosan.
A Clementine a Meraki második ügyfele.

Történetük

  • A Clementine magyar tulajdonban lévő, adatbányászattal és elemzéssel foglalkozó, itthon meghatározó, vezető cég.

    Fő profiljába a szöveg- és hangelemzés, a magyar nyelvű NLP alapú és prediktív rendszerek fejlesztése tartozik.

    A Clementine Hanga nevű virtuális asszisztense az alapja a MÁV ELVIRA nevű intelligens utastámogató megoldásának is.

A kihívás

A Clementine oktatási tevékenysége közé tartozik, hogy partnerei számára érthetőbbé, közelibbé tegye az adatbányászat, -elemzés, szöveganalitika, és a mesterséges intelligencia világát.

E célból podcastsorozatán túl elmélyült szakmai konferenciákat és meetupokat szervez, azonban egy ennél költséghatékonyabb és célzottan használható eszközt is használ: saját havi hírlevelét.

Ügyfelünk szerette volna, ha meglévő hírlevele még vonzóbb és hatékonyabb formában érje el ügyfeleit, követőit.

A megoldás

A Meraki már tapasztalt a hírlevelek szöveges és grafikai összeállítása terén. Ebből kiindulva a régi Clementine hírlevelet átalakítottuk:

  • grafikailag még esztétikusabbá és egységessé tettük a kinézetét,
  • egyszerűsítettük: kevesebb és gyorsan olvashatóbb szövegre cseréltük az eddigieket, hogy a linkek a bővebb cikkekért elsősorban a Clementine oldalára tereljék a forgalmat,
  • új rovatokat vezettünk be, amelyek a fenti céloknak megfelelnek: így például a hírlevelet rendszeresen egy Popkult nevű rovat zárja, amely az MI-vel készült videók vagy képek közül mutat be egy-egy kiemelkedőt. De helyet kapott a cég autentikusságát erősítő kommentár rovat is, amelyben a Clementine munkatársai mondják el szakértői véleményüket egy általunk kiválasztott, rendkívül izgalmas és tudományos hír kapcsán.

Eredmények

Áttekinthető és izgalmas
Megnyitások száma több mint duplájára emelkedett
Továbbkattintási arány a háromszorosára nőtt

Jelenleg egy letisztult, a Clementine branding elemeit használó, olvasmányos hírlevél várja az olvasókat.

A megújult rovatrendszer áttekinthetővé és izgalmasabbá tette a hírlevelet.

A megnyitási és olvasási arány is megnőtt:
A megnyitások száma több mint duplájára emelkedett, a továbbkattintási arány 2022 augusztusa óta a háromszorosára nőtt.

Konklúzió

A hírlevél műfaja sokkal fontosabb, mint azt sokan elsőre gondolnák. A közösségi médiával ellentétben ez teljes egészében az ügyfél által kontrollált csatorna, és ha jól csinálják, a cég üzeneteit könnyen emészthető formában adja át. A hírlevél nem cégméret függvénye, hiszen kitűnő lehetőséget jelent cégünk ismertségének növelésére, az ügyfél kötődésének elmélyítésére.