Skip to main content

Esettanulmány

SERCO

Informatika

A kliens

SERCO esettanulmány

Időtartam

2020 Dec. - napjainkig

Történetük

  • A SERCO Informatika Zrt. magyar tulajdonú, közel négy évtizedes múltra visszatekintő, gyorsan növekvő IT vállalkozás. Jelenleg közel 50 alkalmazottjuk van, éves nettó árbevételük 7 milliárd forintot közelít.

    Hisznek a hosszú távú üzleti kapcsolatokban, ezért ügyfeleik az elképzeléstől a működtetésig számíthatnak rájuk, hiszen a feladatokra mindig a legjobb, az adott projektben leginkább jártas szakembereiket, mérnökeiket delegálják.

    Számos iparágban rendelkeznek évtizedes tapasztalattal és kipróbált megoldásokkal, referenciáik között magyar és nemzetközi kis- és nagyvállalkozások egyaránt szerepelnek.

Az együttműködés

A SERCO 2020 decembere óta a Meraki ügyfele. Outsourcing marketingügynökségként a cég teljes marketing- és kommunikációs tevékenységéért felelünk. Fő tennivalóink közé tartozik az imázsépítés, PR, employer branding, a digitális kampányok (PPC, SEO) menedzselése, az eredmények riportolása és a javaslattétel. Ezen kívül a cég életében kiemelt fontossággal bíró rendezvények teljes körű szervezése és zökkenőmentes lebonyolítása is hozzánk tartozik (VIP partnerrendezvények, csapatépítő elvonulások, karácsonyi parti és különleges események, például a Puskás Ferenc Stadionban lévő VIP-páholyba szervezett rendezvények).

A kihívás

A cégnek saját területén rengeteg versenytárs közül kell kiemelkednie, hiszen az informatika világa napról-napra változik. Éppen ezért a cégvezetés 2021-ben úgy döntött, hogy szeretnék láthatóbbá tenni a céget: egyrészt az üzletszerzés támogatásaként az ügyfelek számára a céges imázs erősítése, másrészt pedig a munkavállalók előtt employer branding céljából. Ehhez egy olyan kommunikációs formát keresett, amelyben az értékeit – így a szakmaiságot, a megbízhatóságot – megjelenítheti és kihangsúlyozhatja.

„A Meraki szabad kezet kapott abban, hogy a megfelelő kommunikációs eszközt megtalálja. Az én kérésem csak annyi volt, hogy tegye ismertebbé a nevünket a szélesebb közönség előtt is” – mondta el Wéber Tamás, a SERCO Informatika Zrt. vezérigazgatója.

Az ötlet

Viszonylag hamar elvetettük a magától értetődő, ismertség növelésére egyébként kiválóan alkalmas formákat: a sajtóhirdetést, a rádióreklámot, a reklámfilmet, az óriásplakátot. Úgy éreztük, hogy ezek egyrészt elcsépelt eszközök, másrészt szűk keretben tartják azt a gazdag szakmai kompetenciát, amelyet szerettünk volna bemutatni.

A tartalomfejlesztési folyamat során közösen döntöttünk: tágabbra nyitjuk a lehetőségek kapuját, és egy YouTube-csatornát, videós informatikai beszélgetősorozatot készítünk, amely jelentősen eltér a hasonló produktumoktól. Ez nem podcast, hiszen a látvány legalább akkora szerepet játszik az élményben, mint a kimondott szavak, a beszélgetés. A YouTube a maga rendkívüli elterjedtségével (gyakorlatilag itthon is az alap videocsatornának számít) logikus választásnak bizonyult.

Így jöttek létre az IT akták.

A heti rendszerességgel megjelenő tartalmak a szakma, valamint szélesebb nézői réteg számára is szórakoztató, izgalmas módon mutatják meg a digitalizáció, informatika szektor legnagyobb kihívásait. adjon betekintést a hazai HR-szakemberek életébe interjúk, esettanulmányok formájában

A 45 perces részekből álló beszélgetősorozat önálló brandinget kapott, az IT akták nevet adtuk neki. Az egyedi brandinggel egyrészt szerettük volna, hogy egy önálló műsorfolyamként és ne egy cég reklámjaként tekintensenek a tartalomra, másrészt pedig ezzel megteremtettük annak a lehetőségét, hogy a lehető legszélesebb tartalommal érdekessé tegyük a beszélgetéseket.

Minden ilyen részben a SERCO tevékenységéhez, szaktudásához kapcsolódó tematikát választottunk ki. Ennek alapja a SERCO valamelyik tevékenységének, üzletágának érintettsége, de egy fontos plusz szereplővel: az adott témához ugyanis külső szakértőt is hívtunk, aki a SERCO-s résztvevővel együtt többféle szemszögből is képes lett megmutatni az adott téma erejét, fontosságát és érdekességét.

Példák az eddigi témákra

  • Chipageddon
  • Közbeszerzési alapok az IT-szektorban
  • Hol tart ma a technológiai edukáció?
  • Fenntarthatóság és környezetvédelem az IT területén
  • Felhőszolgáltatások a magyar piacon
  • Digitális bennszülöttek, telepesek és nomádok – kik azok?
  • Kiberbiztonság
  • Kvantumszámítógép
  • Kommunikáció az IT-ban
  • A kész, publikált videók az egyes témákat 10-15 perces epizódokban dolgozzák fel, amelyeket narrációval és egyéb klipekkel teszünk izgalmasabbá.
  • Az IT akták gyűjtőhelye a SERCO YouTube-csatornája lett, ahol heti rendszerességgel jelennek meg az új epizódok.

Eredmények

Az ügyfél sikeresnek ítélte az első évad IT akták produkcióit, és idén már újabb részek forgatása történik folyamatosan.

Az IT Akták számokban 2022 júliusáig:

  • 1340 percnyi anyagot forgattunk
  • 38 db epizód került adásba
  • Megtekintések: 145 720
  • Megnézési idő: 6 410 óra
  • Elért emberek száma: 71 750
Törökné Nagy Monika, felelős szerkesztő, hozzátette:
„A Meraki Marketing fontosnak tartja, hogy a fogyasztók szempontjából talán leginkább befogadható videós tartalmak is megjelenjenek a kommunikációs stratégiában. Ehhez mi nagyszerű szakembereinket és tapasztalatunkat tudjuk hozzátenni. Az IT akták bizonyíték arra, hogy ezt hozzáértéssel, nagy kedvvel és eredményesen csináljuk.”

„A projektben résztvevő munkatársaim és én is úgy érezzük, hogy valami újat, frisset, és marketingszempontból fontosat tettünk le az asztalra. Az IT aktákkal sikeresen ötvöztük a branding kontentet egy izgalmas, IT-kérdésekkel foglalkozó szakmai műsorral. Ezzel mind az ügyfél, mind a nézők jól jártak.”

Törökné Nagy Monika | MERAKI