Skip to main content

Esettanulmány

KIRCHHOFF

Automotive AG

A kliens

KIRCHHOFF esettanulmány

Időtartam

2023 – napjainkig

Történetük

  • KIRCHHOFF Automotive egy több mint 200 éve létező német családi vállalkozás, amely az autóipari fejlesztés és gyártás meghatározó cége.

    A tucatnyi külföldi leányvállalattal rendelkező vállalat 2004-ben alapította meg első itthoni, esztergomi gyárát, ahol kezdetben a közelben található Suzuki, majd egyre több autómárka számára gyárt biztonsági alkatrészeket, például merevítőelemeket.

A kihívás


Az autógyártás jellege miatt előfordul, hogy egyszerre akár tucatnyi új munkaerő alkalmazására is hirtelen igény keletkezik. Emellett az olyan szakterületek, mint amilyen a targoncásoké és a gépkezelőké, szinte folyamatosan új emberek felvételét követeli meg.

A megyében viszont szinte megszűnt a munkanélküliség: a KIRCHHOFF Hungária és a környékbeli gyárak már felszívták a helyben található munkaerőt. Megbízónkat tehát távolabbi területeken is ismertté kellett tennünk, hogy a gyári munkahelyet keresők fejében a KIRCHHOFF Hungária vonzó és karakteres választási lehetőségként jelenjen meg.

Az ötlet

Cégen belüli felmérésekből kitűnt, hogy az egyik legnagyobb belső aktivitást a rockkoncert váltotta ki. Ezt gyúrtuk egybe azzal a ténnyel, hogy a KIRCHHOFF Hungária egyik megkülönböztető eleme a fémpréselés. E két tényt gyűrtük egybe egy olyan koncepcióba, amely a vállalatot egy rock / metálbandaként mutatta be, és amely épp új, belevaló tagokat keres. A szlogen így ez lett:

Ha szereted a metált és a fém a te műfajod, akkor köztünk a helyed!

A megoldás

Még egy csavart bevittünk a történetbe, hogy kampányunk biztosan kiemelkedjen a hasonló célú kampányok tömegéből. Mi ugyanis a szokásos employer branding videókat megvizsgálva észrevettük, hogy azok legtöbbször – érthető módon a hitelesség miatt – a munkatársak monológjait tartalmazzák az adott munkahely, közösség nagyszerűségéről. Ezt fejeltük meg a koncepciónk alapján egy metálgitárossal, aki megzenésítette az autentikus, dolgozóktól származó gondolatokat, és ezzel egyedi, zenés, máshol még nem látott filmeket alkottunk.

Ezt erősítettük meg koncentrált és hatékony digitális, valamint offline jelenléttel (közösségi média, óriásplakát, egyedi álláshirdetések, rendezvények, „metálos” vállalati magazin különszám).

Eredmények

  • 4 305 943-szer jelentek meg a toborzási hirdetéseink,
  • több mint 1 700 000 személyt értünk el,
  • 671 800 videómegtekintés történt.
  • Összességében a kampány hatására az előző hónaphoz képest csaknem 200%-kal nőtt a jelentkezők száma.
  • A hirdetésekkel túlnyomó részben 25-54 év közötti férfi felhasználók léptek interakcióba (ez volt a célunk),
  • a konverziók száma júniusról júliusra több mint megduplázódott,
  • a kékgalléros jelentkezők száma 150%-kal nőtt 30 nap alatt.
  • A kampány hatására a felvett kékgalléros dolgozók száma közel 100%-kal nőtt.
  • A filmek gyáron belüli sikerének köszönhetően megnőtt az ajánlásokból érkezők száma is,
  • a legfontosabb hiányszakmákban, a gépkezelőben és a targoncásokban pedig sikerült betölteni az üres álláshelyeket.

Kiss Viola, a KIRCHHOFF Hungária HR managere:

„A koncepciók ismeretében hamar beleszerettünk a metálos ötletbe, és minden támogatást megadtunk a Merakinak, hogy közösen egy kiemelkedő toborzási kampányt készíthessünk. Az eredmények és a szakmai visszajelzések fényében megérte merészebbet húzni, és nagyon büszkék vagyunk, hogy a kampány így teljesített.”

A konklúzió

A sikeres kampány egyik titka, amikor az ügynökség elmélyül az ügyfélben, az adataiban, tevékenységében, és magáénak érzi a megbízást.

Ez történt a KIRCHHOFF Hungária toborzási kampányában is, amely az ügyféllel történő közös munka, az egymásba vetett bizalom iskolapéldájának bizonyult.

Ehhez mind a megbízott, mind az ügyfél részéről egy nagy adag bátorság is hozzájárult, és így közösen egy különleges hangvételű, megközelítésű, vagyis karakteresen más kampányt futtattunk.


A Metálgyár nevű kampány 2023-ban a HRKomm Award szakmai versenyen Bronz minősítést kapott.