Esettanulmány
Grube
Kereskedelmi Kft.
A történetük
-
A Grube.hu hazánk egyik legnagyobb szabadtéri időtöltést támogató webshopja, ahol kiemelt figyelmet élveznek a túrázással, vadászattal, alpintechnikával, erdészettel és kertészettel kapcsolatos tevékenységek, termékek. A német cégcsoportba tartozó Grube neve évtizedek óta egyet jelent a minőséggel és az átgondolt termékportfólióval, versenyelőnye pedig a magasan képzett kollégák tudásában és termékismeretében rejlik.
A Grube.hu és a Meraki között 2020 nyarán kezdődött el az együttműködés, aminek kiemelt célja volt a webshop hazai online jelenlétének erősítése, a hirdetési tevékenység menedzselése, és olyan támogató megoldások szállítása, amelyek segítségével jelentősen növelhető az online kiskereskedelemből származó bevételek volumene és aránya.
Kihívás
A Grube.hu Magyarországon igazán egyedülálló webshop, hiszen a márka hitvallása miatt a forgalom folyamatos növelése semmiképpen sem ronthatta az ügyfelek elégedettségét, a szakmai közösségében szerzett reputációját és általános szakmaiságra épülő hírnevét. Ennek megfelelően a teljes hirdetési portfólió átalakításánál elsődleges szempontnak kellett lennie a precíz megfogalmazásoknak, a legmagasabb szintű ügyfélelégedettségnek.
Külön kihívást jelentett hirdetések strukturálása szempontjából az ideális portfóliómix kialakítása, hiszen meg kellett határozni, hogy mi az ideális hirdetéscsoport-szint, ameddig a több tízezer terméket érdemes lebontani.
Megoldás
A végső marketingmix megállapításához egy nagyobb lélegzetvételű elemzést, auditot készítettünk, ami magába foglalta a korábbi hirdetések tapasztalatait, a termékportfólió egyes termékcsoportjainak a profitabilitását, valamint figyelembe vette a külső piaci trendeket és vásárlói szokásokat. Így alakítottuk ki a költségtervet, a platformstratégiát, valamint a hirdetéscsoportok végső bontását.
A munka azonban itt nem fejeződött be. Az elmúlt 2 év hektikus piaci környezete, a folyamatosan változó profitabilitás és a vásárlóerő szezonalitása megkövetelte, hogy napi szinten felügyeljük az eredményeket és állandó figyelmet fordítsunk az online hirdetések optimalizálására.
Eredmények
102%
145%
120%
Minden marketingügynökség életében vannak jól, kiválóan és sajnos néha rosszul sikerült együttműködések is. A Grube.hu eredményeiről azonban mi csak szuperlatívuszokban tudunk beszélni, hiszen az elért eredmények önmagukért beszélnek.
- Totál éves vásárlási összeg emelkedése (konstans hirdetési összeg mellett): 145%
- Konverziós arány növekedése: 102%
- Tranzakciók számának emelkedése: 120%
- Hirdetés megtérülés (ROAS): 40.8 (4080%)
Konklúzió
A Grube.hu és a Meraki Marketing Kft. PPC közös munkája egy kifejezetten sikeres együttműködés, ahol a mélyreható elemzésnek, a precíz hirdetésstratégia megalkotásának, valamint a folyamatos optimalizációnak köszönhetően meg tudtuk többszörözni a webshop forgalmát, méghozzá jelentősebb költségemelés nélkül. Az már csak egy plusz, hogy olyan projektmenedzsereket tudtunk hadrendbe állítani, akik számára mind a vadászat, mind a természetjárás a mindennapok szerves része – vagyis akik hobbija találkozott a Grube tevékenységi területével.