Esettanulmány
Enel X Way
Történetük
-
Az Enel X Way az Enel Group, Olaszország nemzeti áramszolgáltatójának 2017-ben alapított leányvállalata. A megújuló energiával, illetve az energia innovatív felhasználásával foglalkozó vállalat fókuszában az e-mobilitás további megteremtése áll.
Ennek érdekében hozták létre és forgalmazzák az Enel X JuiceBox márkanevű elektromos járműtöltők családját. Ez a szerkezet háromféle kiszerelésben, az elektromos- vagy hibridautó üzemeltetőjének otthonában kényelmesen integrálható a meglévő áramellátási rendszerbe, és a hozzá tartozó JuiceApp alkalmazással könnyedén, intuitív módon működtethető.
A kihívás
Az Enel X nemzetközi tenderen választotta ki a Merakit. Feladatunk az volt, hogy négy országban (Norvégiában, Angliában, Németországban és Franciaországban) készítsünk és futtassunk kampányt a JuiceBox termékek megismertetésére és forgalmának növelésére, miközben a cég nevét is tudatosítjuk a B2C szegmensben.
A teljesen új márka bevezetése mellett tehát lokalizálnunk kellett az üzeneteket (nyelvileg és célcsoportok szerint is), miközben olyan finomságokra is oda kellett figyelnünk, mint a nyelvek közötti karakterszám-különbség – a német nyelv például sok összetett, hosszú szót tartalmaz, így a Facebook illetve a Google korlátai miatt ezen a nyelven jelentősen le kellett rövidítenünk az üzeneteket.
A projekt közepén ráadásul az eredetileg Enel X nevű cég márkát frissített, és Enel X Way néven futott tovább. Az új márka természetesen arculatváltással járt, és ezt nekünk kellett a kampányban során elsőként megvalósítanunk, hiszen a villámgyors változás miatt még arculati kézikönyv sem állt rendelkezésre.
A fentiek figyelembevételével kellett a digitális kampány kereteit és tartalmát összeállítanunk.
A megoldás
Kizárólagos együttműködési szerződést kötöttünk az írországi és magyar székhellyel is rendelkező POMS Cloud Ltd. technológiai szolgáltatóval. A POMS Európában is egyedülálló szoftverével ugyanis automatizált, kreatív, többféle piacra, nyelvre és formátumra könnyen adaptálható, személyre szabott hirdetéseket lehet készíteni. Ezzel a kezdeti inputok megadása után lehetségessé vált nagy tömegben, eltérő kreatívot tartalmazó hirdetések előállítása és célcsoporthoz juttatása. A perszonalizáció a képekre, a szövegre, a headline-okre és a call to action üzenetekre is kiterjedt. Ez praktikusan azt jelenti, hogy a hirdetés bármelyik vagy akár mindegyik része automatizáltan, személyre szabottan megváltoztatható az alapján, hogy mi a felhasználó profilja, érkezési helye, demográfiai jellemzője stb.
A médiatervezésnél a következő csatornákat választottuk ki: Google Search, Programmatic Display, Facebook.
A hirdetés elemeinek variációjával egy kezdeti, angol nyelvű hirdetésből további hirdetések ezreit generáltuk a norvég, brit, francia és a német piacokra. Folyamatosan figyeltük az eredményeket, és az alulteljesítő hirdetések helyébe újakat, hatásosabbakat hoztunk létre.
A POMS nélkül még egy nagyobb ügynökségnek sem lett volna kapacitása ilyen sokféle, a célcsoport igényeihez a hirdetés minden elemében alkalmazkodó digitális produktum létrehozására.
A hirdetésekből összesen 7665 variációt készítettünk, 1533 kombinációt 5 méretben.
Eredmények
Az automatikus, paraméterezett tartalomgenerálásnak és folyamatos optimalizálásnak köszönhetően a kampány több területen is felülmúlta az iparági sztenderdeket:
- a headline-ok a francia piacon 11, a németen pedig 36%-kal nagyobb átkattintási arányt értek el,
- a termékajánlat iránti érdeklődés a németen 21, a francia piacon 27%-os növekedést mutatott.