Skip to main content

Esettanulmány

Unitravel

A kliens

UniTravel

Időtartam

2022. január – 2025. március

Történetük

  • Az UniTravel a magyar utazási irodák 30 éves, régóta működő, megbízható és stabil
    képviselője. A legnépszerűbb úticélokat kínálja, ügyfelei többnyire hűséges, visszatérő
    utazók.

Az együttműködés

Az UniTravel 2022 elejétől lett a Meraki Marketing ügyfele. Teljes körű marketing
szolgáltatásokat nyújtunk számukra, a digitális marketingtől – beleértve az online
hirdetéseket, a közösségi médiát, és SEO optimalizált blog cikkeket – egészen az offline
eszközökig. Azért szeretjük ezt az együttműködést, mert a digitális eszközök mellett a
marketing lehetőségek széles skálájára támaszkodhatunk, beleértve a megállótáblákat,
rollupokat, épületmatricákat és számos egyéb nyomtatott munkát, eseményeket és PR
együttműködéseket. Az ügyfél nyitottsága, kísérletező kedve és bizalma segített abban, hogy
minden projekthez a lehető legjobb megoldásokat találjuk meg.

A kihívás

Három évtizedes működése során az UniTravel visszatérő ügyfélbázist épített ki, amely az
évek során is hű maradt az utazási irodához. Ez a pozitív helyzet egy előre nem látott
problémát is teremtett, amelyet kezelni kellett: a törzsutazók átlagéletkora az évek során
fokozatosan emelkedett. Mivel az online utazási irodák korában a fiatalabbak már nem
annyira nyitottak a szüleik által megszokott tradicionális utazási irodák kínálatára, az
árbevétel csökkenésének várható trendjét időben meg kellett állítani.
Az UniTravelt be kellett mutatnunk és pozícionálnunk a fiatalabb generáció számára,
modernebbé téve az arculatot és a kommunikációs hangnemet, anélkül, hogy
elidegenítenénk az érettebb célközönséget. Ezért az eddigi közösségi csatornáink közül a
Facebookot és az Instagramot tartottuk meg több mint 10 000 követőjével, hogy a
megszokott módon kommunikáljunk a meglévő utazóközönséggel, és egy teljesen más
csatornát kerestünk a fiatalok eléréséhez.


A cél az volt, hogy a UniTravelt a lehető legtöbb Z generációs utazó számára relevánssá
tegyük, és növeljük a vállalat imázsának népszerűségét körükben.

Az ötlet

A TikTokot még mindig sokan komolytalan médiaeszköznek tekintik. Ez többnyire azért van,
mert nem ismerik eléggé ezt a világszerte egyre népszerűbbé váló csatornát. De a TikTok a
leggyorsabban növekvő közösségi média platform, már több mint 1 milliárd aktív
felhasználóval, és jelentősen magasabb elkötelezettségi aránnyal, mint a Facebook vagy akár
az Instagram. Az elkötelezettség azt mutatja meg, hogy egy poszt vagy videó mennyi
interakciót generál. Ez a kifejezés nem csak a lájkok számáról szól: tartalmazza a
kommenteket, megosztásokat, továbbításokat, elmentéseket és privát üzeneteket is. 2023-
ban a TikTok az első számú közösségi csatorna 5,69%-os elkötelezettségi aránnyal, ezért az
egyik leghatékonyabb marketing eszköz a márkaépítéshez és közösségépítéshez.
Megállapodtunk ügyfelünkkel, hogy állandó jelenlétet építünk ki a TikTokon a fiatalabb
generáció eléréséhez, és videós tartalmakat készítünk számukra. Emellett úgy döntöttünk,
hogy a Facebookon és Instagramon folytatott kommunikációtól eltérően nem csak a
turizmusban magától értetődő úti tartalmakat készítünk, hanem forgatunk humorosabb,
kötetlenebb videókat is, amelyek gyakran hasznos utazási tippeket is adnak. Erre azért volt
szükség, mert a célcsoportban folytatott kommunikáció nem gyakorol közvetlen hatást az
értékesítésre, először is a hitelességet kell megteremteni, csak ezután várható el az
értékesítés fellendülése.
Az ötlet értéktelen lett volna hatékony csapat nélkül. A Meraki Marketing, felismerve a
csatorna kommunikációs potenciálját, 2023-ban létrehozta saját TikTok brigádját, és
sikeresen integrált négy TikTokert, akik húszas éveik elején jártak, és még nem voltak
hozzászoktatva a megszokott ügynökségi filmekhez. Miután egy szenior munkatárs irányítása
alatt sikeresen integráltuk a korosztályilag vegyes csapatot szervezetünkbe, gyors
reakcióidővel kezdtünk dolgozni ügyfeleink TikTok stratégiáján és tartalmain, figyelembe
véve az iparágat és a trendeket.
Az UniTravel TikTok csatornája 2023 júniusában indult, minden héten több poszttal. Nekünk
és az ügyfélnek is rá kellett jönnünk, hogy a célközönségre egyéni igényeihez igazodva, új
vizeken kell navigálnunk hangnem és stílus tekintetében. Eközben azt is figyelembe vettük,
hogy milyen természetű a közösségi média: ami tegnap jó volt, az a jövő héten unalmas
lehet. Ez nagy rugalmasságot követel tőlünk és az ügyféltől is - de példamutató
együttműködésünknek köszönhetően képesek vagyunk rugalmasan dolgozni és hatékonyan
meglovagolni egy-egy népszerűbb trendet.

Eredmények

8 e-book
40 000 egyedi elérés
200 lead

Külön kampány futtatása nélkül is nagyon jól teljesít az UniTravel TikTok csatornája, így az 50
000 feletti megtekintésű videó sem egyedi már. Tartalmaink organikusan, mindenféle
hirdetés nélkül terjednek, így célközönségünk kedveli és jól azonosul termékeinkkel. 2023
augusztusára a csatornának több mint 700 követője és majdnem 10 000 lájkja van.
Az ügyfél-ügynökség együttműködés jó példája, hogy volt egy videónk, ami az ügyfélnek
először nem tetszett, de a megszerzett bizalomnak köszönhetően engedték, hogy publikáljuk
- így lett ez az egyik legsikeresebb tartalmunk.

Még ma is ritkán fordul elő, hogy utazási irodák használják a TikTokot kommunikációjukban,
nemhogy ilyen hatékonyan. A UniTravel TikTok eredményei kiemelkedőek ebben a
szegmensben - és ami fontos, az adatokból látjuk, hogy a Z generáció már felfedezte
magának az UniTravel TikTok csatornáját - innen pedig már csak egy lépés a vállalat és
kínálatának megismerése és megszeretése.

A konklúzió

Néha ki kell lépnünk azokból a keretekből, amelyeket évtizedekig hatékonynak gondoltunk.
A megoldás gyakran a technológia és a fogyasztói szokások metszéspontjában rejlik, ami a mi
esetünkben a TikTok. Fontos volt, hogy egy teljesen új részleget hozzunk létre, de azon belül
szélesre tártuk a kísérletezés ajtaját. A céljaink világos kommunikálásával az ügyfél felé egy új
munkamódot hoztunk létre, amely számunkra is új volt, de nem féltünk a változástól. Az
eredmények ennek a merészebb megközelítésnek a bizonyítékai.