A TikTokot még mindig sokan komolytalan médiaeszköznek tekintik. Ez többnyire azért van,
mert nem ismerik eléggé ezt a világszerte egyre népszerűbbé váló csatornát. De a TikTok a
leggyorsabban növekvő közösségi média platform, már több mint 1 milliárd aktív
felhasználóval, és jelentősen magasabb elkötelezettségi aránnyal, mint a Facebook vagy akár
az Instagram. Az elkötelezettség azt mutatja meg, hogy egy poszt vagy videó mennyi
interakciót generál. Ez a kifejezés nem csak a lájkok számáról szól: tartalmazza a
kommenteket, megosztásokat, továbbításokat, elmentéseket és privát üzeneteket is. 2023-
ban a TikTok az első számú közösségi csatorna 5,69%-os elkötelezettségi aránnyal, ezért az
egyik leghatékonyabb marketing eszköz a márkaépítéshez és közösségépítéshez.
Megállapodtunk ügyfelünkkel, hogy állandó jelenlétet építünk ki a TikTokon a fiatalabb
generáció eléréséhez, és videós tartalmakat készítünk számukra. Emellett úgy döntöttünk,
hogy a Facebookon és Instagramon folytatott kommunikációtól eltérően nem csak a
turizmusban magától értetődő úti tartalmakat készítünk, hanem forgatunk humorosabb,
kötetlenebb videókat is, amelyek gyakran hasznos utazási tippeket is adnak. Erre azért volt
szükség, mert a célcsoportban folytatott kommunikáció nem gyakorol közvetlen hatást az
értékesítésre, először is a hitelességet kell megteremteni, csak ezután várható el az
értékesítés fellendülése.
Az ötlet értéktelen lett volna hatékony csapat nélkül. A Meraki Marketing, felismerve a
csatorna kommunikációs potenciálját, 2023-ban létrehozta saját TikTok brigádját, és
sikeresen integrált négy TikTokert, akik húszas éveik elején jártak, és még nem voltak
hozzászoktatva a megszokott ügynökségi filmekhez. Miután egy szenior munkatárs irányítása
alatt sikeresen integráltuk a korosztályilag vegyes csapatot szervezetünkbe, gyors
reakcióidővel kezdtünk dolgozni ügyfeleink TikTok stratégiáján és tartalmain, figyelembe
véve az iparágat és a trendeket.
Az UniTravel TikTok csatornája 2023 júniusában indult, minden héten több poszttal. Nekünk
és az ügyfélnek is rá kellett jönnünk, hogy a célközönségre egyéni igényeihez igazodva, új
vizeken kell navigálnunk hangnem és stílus tekintetében. Eközben azt is figyelembe vettük,
hogy milyen természetű a közösségi média: ami tegnap jó volt, az a jövő héten unalmas
lehet. Ez nagy rugalmasságot követel tőlünk és az ügyféltől is - de példamutató
együttműködésünknek köszönhetően képesek vagyunk rugalmasan dolgozni és hatékonyan
meglovagolni egy-egy népszerűbb trendet.