Skip to main content

Esettanulmány

Magyar Hospice

Alapítvány

A kliens

Időtartam

2023. április-május.

Történetük

  • A Magyar Hospice Alapítvány azért jött létre, hogy a nem gyógyítható daganatos betegek egyénre szabott térítésmentes ápolásáról, fájdalomcsillapításáról, méltóságuk utolsó pillanatig való megőrzéséről és a családok lelki támogatásáról gondoskodjon.

A kihívás

Az Alapítvány azzal kereste meg ügynökségünket, hogy projekt alapon készítsünk számukra néhány filmet, melyeknek célja az adóbevallási hajrában az egyszázalékos felajánlások számának maximalizálása. A munkát pro bono vállaltuk. A téma érzékenysége, és a célcsoport személyes érintettségének lehetősége miatt csak óvatosan lehet kommunikálni az életvégi ápolás fontosságát és előnyeit, különös tekintettel az ehhez kapcsolt adománygyűjtést. El kell kerülni a hamis pátoszból fakadó látásmódot és az érzelmek felesleges felkorbácsolását is. A halál még mindig tabutémának számít, mi pedig szerettünk volna olyan nézőpontot megmutatni, ami nem elsősorban a végstádiumos betegek iránti sajnálatról szól, hanem pont az ellenkezőjéről. A megoldáson az Alapítvánnyal hosszú beszélgetéseken át, közösen gondolkoztunk. .

A megoldás

A három film középpontjában olyan számszerűsíthető tények állnak, amelyek racionális dimenziót adnak az érzelmekre ható megközelítésnek. A három, egyenként 20 másodperces film így érthetően és hatásosan mutatja be, hogy a Hospice Alapítvány munkájának köszönhetően mennyi fontos emberi pillanattal gazdagodnak az ellátásban résztvevők és családtagjaik.

Eredmények

Az előző évhez képest 2023-ban, a Meraki által készített filmek segítségével, 140%-kal több embert ért el az Alapítvány.

A felajánlók száma 15%-kal növekedett.

A konklúzió

A kampány sikerességének kulcsát a pontosan definiált insightok jelentették. Ehhez párosult pont annyi kreativitás, amely az adóbevallási és -felajánlási időszakban is láthatóvá tette az alapítványt a célcsoport, az adózók számára.