Esettanulmány
Gabiyo
Történetük
-
A 2020-ban elindult magyar tulajdonú, hazai vállalkozás az egészséges életmódra tudatosan törekvőket segíti termékeivel.
Kínálatában finom, prémium minőségű, természetes alapanyagokból készült granolák, lekvárok és zabkásák találhatók, amelyek tartósítószer- és adalékmentesen szolgálják ki a bármilyen típusú emésztési problémával, ételintoleranciával küzdőket.
A diétába könnyen beilleszthető gabiyo termékcsalád ezen felül gluténmentes és hozzáadott cukrot nem tartalmaz.
Az együttműködés
Az ügynökség megbízatása egyrészt a digitális marketinget érintette: a blogcikkek írása, a közösségi médiában tartalom-előállítás Facebookra és Instagramra, grafikai megbízások, dekorációs anyagok gyártása, SEO, illetve a digitális kampánymenedzsment teljes körű kezelése (PPC) is a Meraki feladata közé tartozott.
A gabiyo ismertségét segítette az ügynökség ötletei alapján megvalósult reggeli rádióműsorban történő jelenlét (Balázsék), valamint a Budapest SPAR Maratonon való kiállítói részvétel.
A kihívás
A gabiyo kis piaci szereplőként egy óriási versenyben találta magát. A nagy nevű és sokkal nagyobb marketingbüdzsével rendelkező konkurenciákkal szemben kellett megjelennie markánsan, hogy a fogyasztók megismerjék és megkedveljék a termékeiket.
A Meraki legfontosabb feladata éppen ezért a piacbevezetés lett, illetve a fontosabb üzletekbe, láncokba szerette volna az ügyfél belistázni a termékeit.
A Meraki gondosan megvizsgálva a márkát, a piaci körülményeket, arra jutott: a meglévő csomagolás nem megfelelő az üzleti célok eléréséhez.
Először is, a dizájn frissítésre szorult, és a granolás tasakokkal is kezdeni kellett valamit, hiszen a tasakokban történő szállítás során a benne lévő termékek összezúzódtak, ami egy granola esetében nagy hátrány. (Ez utóbbi jelenség miatt a termék por állagúvá vált, amely a fogyasztói élményt súlyosan csorbította.)
A tervezés elején megfogalmazódott: a termékpaletta összehangolása a legfontosabb, hogy erősítsük a márkaarculat rögzülését, illetve kiaknázzuk a keresztértékesítésben rejlő előnyöket.
Az ötlet
Minden sikeres termék lelke egy jó márkanév.
Mi ilyennek tartottuk az eredeti Gabijó nevet is, de a fiatalabb célcsoport elérése, a márkafrissítés miatt yo-nak, vagyis jónak láttuk a név írását megváltoztatni.
Célként lebegett a szemünk előtt az is, hogy nemcsak a terméknek, de a márkanévnek is fogyaszthatónak kellett lennie külföldön, nem magyar nyelvű környezetben is. A kisbetűs, ipszilonos írásmód pontosan megfelelt ennek az elvárásunknak.
Így lett tehát GabiJó-ból gabiyo.
A második fázisban a termékek új külsőben jelentek meg.
Ennek legfontosabb elemei:
- a régi termékpaletta nem volt egységes kinézetű, a lekvárok „kilógtak” a többi termék közül,
- a protein tartalmú termékek egységes sötét megjelenést kaptak, mert ez az egyik termékelőny (USP) a versenytársakhoz képest,
- a környezettudatosságot erősítő elemek rákerültek a dobozra,
- magyar zászlót jelenítettünk meg, hogy erősítse a „hazai” értéket,
- magyar és angol kommunikációval láttuk el, hogy komolyabbá tegye a márkát, és felkészítse az esetleges külföldi terjeszkedésre,
- a g betű kivágása, hogy látható legyen a termék maga.
- és a pasztellszínek használatával a természetességet hangsúlyoztuk.
De itt még nem volt vége a munkánknak, sőt! Ennél még egy fokkal izgalmasabb lehetőségként az ügynökség a termék tartalmába is beleszólást kért és kapott. A Meraki ugyanis a piacfelmérés után azt javasolta, hogy az eredetileg stevia-val édesített termékekből a gabiyo hagyja ki a gyerekek számára egyébként nem javasolt összetevőt, és mással helyettesítse.
Az ügyfél ezt megtette, így a stevia helyére csicsókapüré került.
Eredmények
Praktikus, szemrevaló, a konkurenciától is eltérő, a márkát hatékonyan kommunikáló, egységes csomagolást hoztunk létre.
Török Monika hozzáteszi:
„Habár alapvetően digitális marketingügynökségként határozzuk meg magunkat, ennél jóval nagyobb a kompetenciánk. A gabiyo esetében ez egy új, letisztult, minden szempontból átgondolt csomagolásban, és egy termékfejlesztési ötletben nyilvánult meg. A végeredménnyel mi és az ügyfél is nagyon elégedettek vagyunk.”
A konklúzió
Hiába „okos”, esetünkben egészségtudatos egy termék, a hatékony, esztétikus és márkaértéket kommunikáló csomagolás nélkül elenyészik a hangja a tömegben.
A Meraki grafikusai olyan szakemberek, akik ezt az igényt is magas színvonalon, az ügyfél megelégedésére valósították meg.