Skip to main content

Esettanulmány

Itaka

Outdoor kampány

A kliens

Itaka esettanulmány

Időtartam

2022. augusztus – napjainkig

Történetük

  • Az 1989-ben alapított Itaka, Lengyelország legnagyobb utazási irodája 2022 nyarán nyitotta meg magyar képviseletét. Kezdetben négy desztinációt kínált: Egyiptomot két helyszínnel (Taba, Marsa Alam), a Kanári-szigetekről Fuerteventurát, és Zanzibárt. A cég pozicionálásában a minőségre tette a hangsúlyt, és már indulásnál minden desztinációhoz saját charterjárattal rendelkezett.

    A cég úttörő szerepet vállal a személyre szabott nyaralások összeállításában, közel 100 különböző desztinációra szervezünk utazásokat. Stratégiája az állandó innováción alapul, mely magába foglalja az új célterületek bevezetését, illetve az értékesítési hálózat állandó fejlestését.

A kihívás

Az Itaka Magyarország az elmúlt két évben nagy fejlődésen ment keresztül, ami nem csak a hatalmas utazási kedven, hanem a piacon elfoglalt egyre jelentősebb szerepén is látszik. Egy ilyen volumenű cég összehangolt, átgondolt marketingmixet kíván. Az Itaka Magyarország számára alapvető fontosságú cél, hogy a digitális marketingcsatornákon kívül nagyobb szabású offline hirdetésekkel is felhívjuk a cégre a figyelmet, lefedve ezzel az marketingtölcsér edukációs szintjét. Ez pedig a márkaismertség növelését jelenti.

Egy ilyen kampány kitalálására, elkészítésére és kezelésére kaptunk megbízást.

Az ötlet

Minden kampányunknál kettős feladatunk van:

  1. Kitalálni egy ütős kampányt.
  2. Megtalálni a kampány számára a lehető legjobb formát és csatornát.

Az Itaka Magyarországgal közösen egy olyan limitált idejű kampány mellett döntöttünk, amely egyszerre képes a márka által nyújtott prémium utazási élményt, illetve az utazás/szabadság iránti állandó emberi vágyat megjeleníteni.

A megközelítés arra épült, hogy rengetegen álmodoznak egy újságcikk elolvasása, egy plakát megnézése, a social media platformok tartalmainak hatására utazásokról, egzotikus lokációkról, hangosan morogva, hogy „de jó is lenne ott lenni…”

Mi ezt a pillanatot forgattuk ki: szembeállítottuk a képernyőn keresztüli felfedezés erősen korlátozott jellegét a valódi felfedezés örömével.

„Nincs olyan nyomdatechnika, ami visszaadja a görög tenger csodáját… Hidd el, élőben jobb!”

„Fantasztikus utazásokról képeket nézegetni jó… de hidd el, élőben jobb!

A megoldás

Az „Élőben jobb” nevű kampányunkban készült kreatívokat a weboldalon történő megjelenítésen kívül aktívan elindítottuk a közösségi médiában, illetve a Google felületein is, de a nagy attrakció mégis egy összehangolt, több megyére és a fővárosra kiterjedő outdoor kampány volt.

Az óriásplakát-és citylight-kihelyezéseknél sikerült egy nagyon előnyös megjelenési portfoliót összeállítanunk, külön ügyelve a célcsoportok földrajzi elhelyezkedésére. A több ezer lehetőség közül lokációról lokációra, kihelyezésről kihelyezésre fésültük át a lehetőségeket, hogy a legoptimálisabb mixet állíthassuk össze.

Az Itaka Magyarország „Élőben jobb!” kampányát így 3 megyében és Budapesten, több mint 100-100-100 óriásplakáton, city light-on és peronposzteren jeleníthettük meg 2024 márciusa folyamán.

Eredmények

8 e-book
40 000 egyedi elérés
200 lead

Márkaismertséget mérni mindig egy nagy kihívás. Óriásplakát-megjelenésekből származó bevételnövekedést kiszámolni pedig talán lehetetlen is. Az viszont biztos, hogy Magyarország lakosságának a 30%-a egy egész hónapon keresztül kiemelt lokációkban találkozhatott az Itaka Magyarország üzenetével.

A konklúzió

Sok cég esetében hallottuk már azt az igényt, hogy számszerűsítsük a marketingköltésekből származó bevételt. Vannak olyan kampánycélok és hirdetési típusok, ahol ez könnyű feladat, például a digitális hirdetéseknél a Google vagy Meta felületein.

Azonban ahhoz, hogy egy márka beigya magát a lakosság tudatába, folyamatos és színvonalas márkaépítésre van szükség. Futhatnak imázskampányok a digitális térben is, de időről időre érdemes felnéznünk a képernyők mögül, és megállapítani, hogy:

„Egy digitális márkaismertségi kampány is lehet jó… de hidd el: Élőben jobb!”