Skip to main content

Esettanulmány

Gabiyo

Food Kft.

A kliens

Gabiyo esettanulmány

Időtartam

2021 - 2023

Történetük

  • A 2020-ban elindult magyar tulajdonú, hazai vállalkozás az egészséges életmódra tudatosan törekvőket segíti termékeivel.

    Kínálatában finom, prémium minőségű, természetes alapanyagokból készült granolák, lekvárok és zabkásák találhatók, amelyek tartósítószer- és adalékmentesen szolgálják ki a bármilyen típusú emésztési problémával, ételintoleranciával küzdőket.

    A diétába könnyen beilleszthető gabiyo termékcsalád ezen felül gluténmentes és hozzáadott cukrot nem tartalmaz.

Az együttműködés

Az ügynökség megbízatása egyrészt a digitális marketinget érintette: a blogcikkek írása, a közösségi médiában tartalom-előállítás Facebookra és Instagramra, grafikai megbízások, dekorációs anyagok gyártása, SEO, illetve a digitális kampánymenedzsment teljes körű kezelése (PPC) is a Meraki feladata közé tartozott.

A gabiyo ismertségét segítette az ügynökség ötletei alapján megvalósult reggeli rádióműsorban történő jelenlét (Balázsék), valamint a Budapest SPAR Maratonon való kiállítói részvétel.

A kihívás

A gabiyo kis piaci szereplőként egy óriási versenyben találta magát. A nagy nevű és sokkal nagyobb marketingbüdzsével rendelkező konkurenciákkal szemben kellett megjelennie markánsan, hogy a fogyasztók megismerjék és megkedveljék a termékeiket.

A Meraki legfontosabb feladata éppen ezért a piacbevezetés lett, illetve a fontosabb üzletekbe, láncokba szerette volna az ügyfél belistázni a termékeit.

A Meraki gondosan megvizsgálva a márkát, a piaci körülményeket, arra jutott: a meglévő csomagolás nem megfelelő az üzleti célok eléréséhez.

Először is, a dizájn frissítésre szorult, és a granolás tasakokkal is kezdeni kellett valamit, hiszen a tasakokban történő szállítás során a benne lévő termékek összezúzódtak, ami egy granola esetében nagy hátrány. (Ez utóbbi jelenség miatt a termék por állagúvá vált, amely a fogyasztói élményt súlyosan csorbította.)

A tervezés elején megfogalmazódott: a termékpaletta összehangolása a legfontosabb, hogy erősítsük a márkaarculat rögzülését, illetve kiaknázzuk a keresztértékesítésben rejlő előnyöket.

Az ötlet

Minden sikeres termék lelke egy jó márkanév.

Mi ilyennek tartottuk az eredeti Gabijó nevet is, de a fiatalabb célcsoport elérése, a márkafrissítés miatt yo-nak, vagyis jónak láttuk a név írását megváltoztatni.

Célként lebegett a szemünk előtt az is, hogy nemcsak a terméknek, de a márkanévnek is fogyaszthatónak kellett lennie külföldön, nem magyar nyelvű környezetben is. A kisbetűs, ipszilonos írásmód pontosan megfelelt ennek az elvárásunknak.

Így lett tehát GabiJó-ból gabiyo.

A második fázisban a termékek új külsőben jelentek meg.

Ennek legfontosabb elemei:

  • a régi termékpaletta nem volt egységes kinézetű, a lekvárok „kilógtak” a többi termék közül,
  • a protein tartalmú termékek egységes sötét megjelenést kaptak, mert ez az egyik termékelőny (USP) a versenytársakhoz képest,
  • a környezettudatosságot erősítő elemek rákerültek a dobozra,
  • magyar zászlót jelenítettünk meg, hogy erősítse a „hazai” értéket,
  • magyar és angol kommunikációval láttuk el, hogy komolyabbá tegye a márkát, és felkészítse az esetleges külföldi terjeszkedésre,
  • a g betű kivágása, hogy látható legyen a termék maga.
  • és a pasztellszínek használatával a természetességet hangsúlyoztuk.

 

De itt még nem volt vége a munkánknak, sőt! Ennél még egy fokkal izgalmasabb lehetőségként az ügynökség a termék tartalmába is beleszólást kért és kapott. A Meraki ugyanis a piacfelmérés után azt javasolta, hogy az eredetileg stevia-val édesített termékekből a gabiyo hagyja ki a gyerekek számára egyébként nem javasolt összetevőt, és mással helyettesítse.

Az ügyfél ezt megtette, így a stevia helyére csicsókapüré került.

Eredmények

Lekvárok
Zabkásák
Granolák

Praktikus, szemrevaló, a konkurenciától is eltérő, a márkát hatékonyan kommunikáló, egységes csomagolást hoztunk létre.

Török Monika hozzáteszi:

„Habár alapvetően digitális marketingügynökségként határozzuk meg magunkat, ennél jóval nagyobb a kompetenciánk. A gabiyo esetében ez egy új, letisztult, minden szempontból átgondolt csomagolásban, és egy termékfejlesztési ötletben nyilvánult meg. A végeredménnyel mi és az ügyfél is nagyon elégedettek vagyunk.”

A konklúzió

Hiába „okos”, esetünkben egészségtudatos egy termék, a hatékony, esztétikus és márkaértéket kommunikáló csomagolás nélkül elenyészik a hangja a tömegben.

A Meraki grafikusai olyan szakemberek, akik ezt az igényt is magas színvonalon, az ügyfél megelégedésére valósították meg.