Marketingaudit

Itt az ideje nemcsak átgondolni, hanem elemezni és értékelni a jelenlegi marketingstratégiádat és éves kommunikációs tervedet. Mint minden cégvezetőnek, neked is fel kell tenned a következő kérdéseket:

  • tudod-e, hogy marketingre mikor, mennyit költesz és ezekre valóban annyit érdemes költened?
  • tudod-e, hogy a versenytársaid hogyan teljesítettek?
  • biztos vagy abban, hogy el fogod érni a kitűzött pénzügyi céljaidat?

Amennyiben a válasz NEM, kezdj el együtt dolgozni egy szakértő marketingügynökséggel. Mi átnézzük vállalkozásod piaci jelenlétét, megvizsgáljuk a marketingre fordított kiadásokat, illetve elemezzük azok hatását.

A marketingaudit során vizsgált területek

A Meraki által végzett marketing audit fókuszában az alábbi elemek vizsgálata áll.

Marketingstratégia

A marketingaktivitást meghatározó vállalati küldetés, vízió és üzleti célok áttekintése.

Márkaidentitás

A vállalkozás piaci észleléséhez hátteret biztosító összetevők meglétének, hatásának értékelése.

  • Értékek
  • Pozícionálás
  • Logó és arculat
  • Szlogen

Marketingeszköztár

A vállalkozás egy adott terméke vagy szolgáltatása értékesítését támogató eszközök összesítése, a hiányzó elemek azonosítása.

  • Weboldal
  • Google eredmények
  • Közösségimédia-jelenlét
  • Marketing szórólapok, cégbemutató anyagok
  • Sajtókapcsolatok, céggel kapcsolatos hírek
  • Hirdetések, promóciók

Szervezet, erőforrások

A vállalat marketingaktivitását végző munkatársak megismerése és teljesítményük értékelése.

Költségvetés, megtérülés, eredmények

A marketingaktivitásba fektetett összeg és a tevékenységek által elért eredmények alapján megállapítható hatékonyság nagyban befolyásolja a jövőre vonatkozó terveket, ill. azok pénzügyi hátterét.

  • Hirdetési és reklámszerződések áttekintése
  • Médiamix meghatározása
  • Beszerzési árak validálása / véleményezése / hitelesítése

Összhangban a célok és az aktivitások

A tulajdonosok figyelmét számos esetben elvonják a cégvezetéshez kapcsolódó napi tennivalók, így nem jut kellő figyelem a marketingre. A területen dolgozó kollégák, sokszor nincsenek tisztában a hosszú távú üzleti célokkal, így nem biztos, hogy megfelelő eszközöket használnak. Számos esetben a tulajdonosoknak, nehéz szakmailag megítélni egy-egy kampány hasznosságát, illetve a végrehajtás pontosságát. A marketingaudit segít azonosítani a gyengeségeket, kiemeli az erősségeket, illetve validálja a marketinggel kapcsolatos szerződések díjait.

Látni, mi nem működik

A marketingaudit segít áttekinteni a lezárult vagy éppen még futó marketingaktivitásokat és felmérni ezen tevékenységek eredményét. Objektív, tényekkel és adatokkal alátámasztott képet ad a vállalkozásról is. Ez az ellenőrzés lehetőség arra, hogy jobb teljesítményre ösztönözd munkatársaidat, valamint egy-egy aktivitás leállítását vagy folytatását eredményező, helyes döntéssel közelebb kerülj a kitűzött célokhoz.

Új ötletek

Az audit során a vállalkozás belső, marketinget érintő működése, illetve a piacok is átvilágításra kerülnek. Bár a kutatás célja nem elsősorban új ötletek generálása, mégis felszínre hozhat olyan új elemeket, melyeket érdemes lehet kipróbálni a jövőben. Ezt elsősorban a külső körülmények alapos tanulmányozása eredményezheti, de előfordulhat, hogy a munkatársak mutatnak eddig nem használt, de tervek szintjén már előkészített megoldásokat.

Ajánlatkérés marketingauditra

Amennyiben kérdésed van a marketinggel kapcsolatban, írj nekünk az info@marketing.hu címre!

A vállalkozás adatai




A Te adataid