Skip to main content
Tartalomjegyzék

TikTok hirdetés

2021. november 21

Napjainkban az egyik legnagyobb trend a social media platformoknál egyértelműen a TikTok drasztikus berobbanása a fiatalok között. Ez a dinamikus növekedés és erős aktivitás a fiatalabb korosztály esetében rendkívül vonzó felületté teszi a hirdetők körében. Az alkalmazás alapvetően rövid humoros videók készítéséről és megosztásáról szól, leginkább a táncolás és aláéneklések dominálnak. 

Hol jelenhetnek meg a hirdetéseid?

Számos lehetőség áll rendelkezésre a hirdetések megjelenítésére, de a legtöbb hirdető számára leginkább csak egy megfizethető. Ez a formátum az úgynevezett in-feed videós hirdetés, ami a natív videóknál görgetés közben jelenhet meg. Ez a hirdetési forma általánosságban magas engagement-et eredményez. Elsősorban a márkaépítésre alkalmas, de a felülethez illő termék és videó esetében konverziós célokat is meg lehet határozni.

A TikTok viszonylag új hirdetési platform, de néhány korlátozástól eltekintve sok lehetőség áll rendelkezésre, hiszen viselkedés, érdeklődés vagy akár adatbázis alapján is célozhatók a felhasználók.

Mire kell figyelni a TikTok hirdetések esetében?

A TikTok platformján a többi közösségi oldalhoz képest viszonylag sokára, 2019-ben jelent meg a célzott hirdetési lehetőség, amellyel a Facebook hirdetésekhez hasonlóan érhetjük el a célközönséget. Vannak azonban fontos eltérések, mint például a videó függőleges formátuma, mely már az okostelefonok képernyőjéhez igazodik.

  • Nagyon fontos ezért a Tiktok hirdetéseknél, hogy megfelelő méretben töltsük fel azokat, a rossz méretet általában el sem fogadja a Tiktok.
  • A különböző Tiktok hirdetéstípusokhoz eltérő hosszúságú videók tartoznak, a leghosszabb ezek közül a 60 másodperces TopView Ads.
  • Mivel a Tiktok elsősorban a zenés videók platformja, ezért érdemes használni zenéket, különösen, ha azok éppen nagyon aktuálisak és népszerűek.
  • A social media platformokra általánosan jellemző, hogy a tartalmaknak azonnali hatást kell kiváltaniuk ahhoz, hogy felkeltsék és megtartsák a látogatók figyelmét.
  • A rövid kísérőszöveg is fontos eszköz a figyelemfelkeltésben, egyúttal pedig segít értelmezni a videót, és marketing szempontból is fontos információt oszthatunk meg velük.
  • A TikTok hirdetések elengedhetetlen része a felhívás. Ezzel a következő lépés felé terelhetjük a potenciális ügyfeleket, vásárlókat.

Az 5 legfontosabb TikTok hirdetési formátum

1. TikTok TopView

A TikTok TopView videók az egyik legnépszerűbb opciónak számítanak a hirdetők számára, melyek rögtön a "Neked" szekció tetején jelennek meg. Ezek akár 60 másodpercesek is lehetnek, és általában az alkalmazás megnyitását követő 3-5 másodperc után jelennek meg. A felhasználó figyelmét elsősorban a magával ragadó videóval és a zenével nyerheti el. A hirdetésekben CTA-t (call-to-action gombot) is elhelyezhetünk.

TikTok TopView specifikációk:

A videó maximális hossza: 60 másodperc
Ajánlott felbontás: ≥540*960px, ≥640*640px, vagy ≥960*540px.
Képarány: 9:16, 1:1, vagy 16:9
Formátum: .mp4, .mov, .mpeg, .3gp, vagy .avi
Méret: ≤500 MB
Bitráta: ≥516 kbps

2. TikTok Brand Takeover (teljes képernyős márkahirdetések)

A teljes oldalas TikTok hirdetéseket elsősorban a nagy márkák használják, mivel drágábbak a hagyományos megoldásoknál. Ezen a típuson belül lehet dinamikus vagy statikus hirdetést választani, amely teljesen elfoglalja a felhasználó képernyőjét. Fel lehet tölteni egy 3 másodperces mozgó képfájlt vagy egy legfeljebb 5 másodperces videót. Sok cég azért választja ezt a TikTok hirdetésformátumot, hogy a felhasználókat egy landing oldalra terelje.

Minden felhasználó naponta maximum egy „Branded Takeover” hirdetést láthat, így a verseny ezek esetében kisebb. Ez a fajta TikTok-videóformátum olyan márkák számára alkalmas, amelyeknek már van egy kialakult követőtábora a platformon. A TikTok felhasználók több mint 90%-a naponta megnyitja az alkalmazást, így a Brand Takeover hirdetésekkel hatalmas közönséget lehet elérni.

TikTok Brand Takeover specifikációi:

Statikus képek fájltípusai: JPG vagy PNG.
Fájlméret: <50 KB
Videó időtartama: 3-5 másodperc
Fájltípusok a videóhoz: mp4, .mov, .mpeg, .3gp vagy .avi
Ajánlott képarányok: 9:16, 1:1 vagy 16:9

3. TikTok In-Feed hirdetések

Ezek a hagyományosabb és legelterjedtebb TikTok hirdetések, melyeket a felhasználó az alkalmazásban történő böngészés közben láthat. Ezek is lehetnek akár 1 percesek, bár a TikTok azt ajánlja, hogy 9 és 15 másodpercnél ne legyenek hosszabbak. A „Neked” feedben megjelenő videókhoz hasonlóan a felhasználók interakcióba léphetnek ezekkel a hirdetésekkel, megosztva vagy lájkolva azokat.

Ehhez a hirdetéstípushoz CTA gombot is hozzáadhatunk. Nagyon hatékonyak tudnak lenni, amennyiben kellőképpen figyelemfelhívó és releváns a tartalmuk. Az in-feed hirdetések egyben a legolcsóbb lehetőséget is jelentik, bár a Facebook vagy Google hirdetésekhez képest némileg drágább megoldásnak számítanak.

TikTok In-Feed specifikációi:

Képarány: 9:16, 1:1 vagy 16:9.
Videó méretei: ≥540*960px, ≥640*640px vagy ≥960*540px
Fájltípusok: .mp4, .mov, .mpeg, .3gp vagy .avi.
Videó maximális hossza: 60s, bár a TikTok által ajánlott hossz 9-15s.
Tiktok videó mérete: ≤500 MB

4. Branded Hashtag Challenge

A Branded Hashtag Challenge a videómegosztó platform egyik legmeghatározóbb funkciója. A Hashtag Challenge lényegében egy olyan elköteleződést erősítő hirdetési megoldás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kifejezzék saját kreativitásukat és csatlakozzanak egy online trendhez. Ezeknek a hirdetéseknek a specifikációi megegyeznek a többi videós hirdetésével. Minél többen használják a hashtaget a videókban, annál nagyobb az elérés.

5. Branded effects

A Branded Effects lehetővé teszi a vállalatok és a marketingesek számára, hogy egyedi szűrőket és vizuális élményeket hozzanak létre matricák és speciális effektek segítségével. A felhasználók pedig szabadon használhatják ezeket a szűrőket a TikTok-on. Ez a formátum elsősorban a fiatalabb célközönség elérésére kiváló. Érdemes ezeket a hirdetéseket azonban többféle TikTok hirdetési megoldással kombinálni a hatékonyság növelése érdekében.

TikTok-on hirdetnél? Bízd ránk!

Segítünk menedzselni és optimalizálni TikTok kampányaidat, céljaidhoz igazított stratégia alapján. Kiemelten fontosnak tartjuk a folyamatos optimalizálást, hogy a legköltséghatékonyabban működhessen TikTok kampányod. Ezért alaposan megvizsgáljuk a potenciális célközönséget, hogy a legrelevánsabb embereket érjük el. Grafikusaink és kreatív szakembereink segítségével pedig egyedi és figyelemfelkeltő kreatívokat tudunk készíteni, ami a TikTok esetében az egyik legfontosabb aspektusa a hirdetésnek. Videós tartalmak gyártásától sem kell megriadnod, hiszen a Meraki saját filmes részlege minden egyedi igényre megoldást nyújt.

Miért a Meraki?

Mivel minden vállalkozás különböző, ezért sablonmegoldások helyett megkeressük a céljaidhoz leginkább illeszkedő hirdetési stratégiát, kampányainkat pedig ez alapján építjük fel. Mivel a marketing egy komplex folyamat és a kampányok eredményessége számos fontos tényezőn múlik, ezért a digitális megjelenésed teljes egészében a segítségedre leszünk. Minden ügyfelünk dedikált account managert kap, hogy a lehető leghatékonyabb legyen az együttműködés. Folyamatosan keressük az új és innovatív megoldásokat a kitűzött célok elérése érdekében. Az elmúlt évek során több száz sikeres kampányt indítottunk kis- és nagyvállalatok számára egyaránt, a legkülönbözőbb szolgáltatásokra és termékekre, így biztosak vagyunk benne, hogy neked is tudunk segíteni egy hatékony TikTok kampány felépítésében és menedzselésében.