Ezért bízd profi ügynökségre a hirdetéskezelést!
szerző: Törökné Nagy Monika
A PPC hirdetések a vállalkozások online jelenlétének alapját jelenthetik. Habár megtervezésük, kezelésük egyszerűnek tűnik, megannyi buktató van, ami félre viheti a terveket. Ha pedig hiba csúszik a rendszerbe, akkor nemhogy a várt eredmények elmaradnak, de ablakon kidobott pénz lesz minden egyes forint. Nem mindegy tehát, hogy ki végzi a hirdetéskezelést. Hogy miért érdemes megbízni egy ügynökséget? Nézzük az érveket!
A PPC hatalma
A PPC az egyik legkedveltebb hirdetési forma és ez nem véletlen. Statisztikák szerint a Google Display hálózatán elhelyezett hirdetések az internethasználók 90%-át képesek elérni. Nem csoda, hogy a marketing szakemberek 79%-a gondolja úgy, hogy a PPC-ből, főleg, ha hozzáértők végzik a hirdetéskezelést, a vállalkozások csak profitálhatnak.
De mit is nevezünk PPC hirdetésnek?
A PPC kifejezést jellemzően a kattintás alapú hirdetésekre használják. Segítségükkel biztosíthatjuk, hogy a hirdetéseink ott tűnjenek fel, ahol jelen vannak azok az emberek, akik érdeklődhetnek az adott termék, szolgáltatás iránt. Ha valaki rákattint a hirdetésre, akkor egy általunk megadott oldalra, landing oldalra vagy a weboldalra érkezik. Ha megkapó az üzenet és jó a célzás, akkor nagy forgalmas terelhetünk az általunk megadott oldalra.
A PPC hirdetések különféle felületeken futhatnak. Ott vannak például a Google Ads hirdetések, amik a Google oldalán és a Display hálózatok jelennek meg, de ide sorolhatók a Facebook, az Instagram, a LinkedIn, vagyis a közösségi média hirdetések. Futtathatunk hirdetési kampányt a YouTube hirdetésekkel, de akár Google Ads Shopping hirdetésben is gondolkodhatunk. Az online hirdetések színes tárházába olyan formátumok tartoznak még, mint a szponzorált tartalmak, a hírlevelek (EDM), a retargeting hirdetések és a mobilhirdetések.
A különféle hirdetési megoldások közül az alapján kell választani, hogy milyen közönséget szeretnénk elérni, milyen üzenettel és természetesen az sem mindegy, hogy mekkora büdzséből gazdálkodunk.
Hirdetéskezelés A-tól Z-ig
A hirdetéskezelés egy összetett folyamat, ami a következő lépésekből áll:
- Tervezés: ez az egyik legfontosabb fázis. Ekkor kell kijelölni a hirdetés céljait, meghatározni, hogy ki szeretnénk elérni, vagyis a célcsoportot, és azt is, hogy mi az az üzenet, amit szeretnénk eljuttatni az emberekhez.
- Platformok: Meg kell határoznunk, hogy milyen platformokon szeretnénk a hirdetéseket futtatni. Ez kiderülhet, ha megvizsgáljuk, hogy a célcsoportunk tagjai milyen platformokon vannak jelen.
- Költségkeret: Nagyon fontos kérdés, hogy mennyit szeretnénk a hirdetésekre szánni. Mi az az összeg, amit havi szinten költeni akarunk?
- Kivitelezés: Ha elkészültek a tervek, akkor jöhet a megvalósítás! Lényeges, hogy a szövegezés során ügyeljünk a megfelelő kulcsszavak használatára, ezzel növelhetjük a hirdetések eredményességét. Fontos az is, hogy nagy gondot fordítsunk a grafika elkészítésére, egy megkapó, figyelemfelkeltő kép a hirdetés mellé ugyanis fél siker. Futtathatunk videós hirdetéseket is, ebben az esetben a gyártási folyamat hosszabb és költségesebb lehet.
- Futtatás: A következő lépés a hirdetések futtatása. Itt különösen fontos, hogy folyamatosan figyeljük hogyan teljesítenek a hirdetések. Ha azt látjuk, hogy valami nem megfelelően működik, akkor érdemes azonnal közbelépni és leállítani a hirdetéseket.
- Elemzés: A hirdetéskezelők ma már részletes adatokat szolgáltatnak a hirdetések eredményeiről. A statisztikákból világosan látszik, hogy hogyan mikor és hova kattintottak, vagyis mindent megtudhatunk a konverziókról. Ezek nagyon lényeges információk, amiket a következő hirdetésekbe érdemes beépíteni.
Miért bízzuk profi ügynökségre a hirdetéskezelést?
Bár első látásra egyszerűnek tűnhet, a hatékony hirdetéskezelés komplex feladat, amely szakértelmet és tapasztalatot igényel. A versenyképes digitális reklámok alakítása túlmutat a szövegírásnál - egyaránt érzékeny a piaci trendekre, a fogyasztói magatartásokra és technikai kompetenciát is igényel. Összegyűjtöttük a legfontosabb érveket, hogy miért bízzuk profikra ezt a munkát?
A fogyasztói szokások és piaci trendek ismerete
A digitális hirdetések világában előnyös, ha naprakészek vagyunk a piaci trendekkel és fogyasztói szokásokkal kapcsolatban. Egy ügynökség folyamatosan figyelemmel kíséri a piac alakulását, ismeri a legújabb digitális trendeket és fogyasztói viselkedést.
Képes meghatározni, mely platformokon és milyen módon lehet a leginkább hatékonyan hirdetni. Az eltérő platformok különböző tartalomgyártást és erőforrásokat igényelnek, egy profi csapat rendelkezik azokkal az ismeretekkel és tapasztalattal, amelyek a hatékonysághoz elengedhetetlenek.
A technikai problémák kezelése
Az online hirdetéskezelés világában gyakran adódnak váratlan technikai nehézségek. Lehet, hogy hibaüzenet ugrik elő a Facebook vagy Google felületen, esetleg egy kampány váratlanul leáll technikai okokból.
Az ügynökségek naponta akár többször is szembesülhetnek ilyen jellegű kihívásokkal, így képesek az azonnali és hatékony beavatkozásra. Ráadásul kapcsolatban vannak a szolgáltatók ügyfélszolgálatával, ami nagyban megkönnyíti ezeknek a bonyolult problémáknak a megoldását.
A hirdetési költségvetés optimalizálása
A hatékony hirdetések létfontosságúak minden vállalkozás számára. Az ügynökségek tapasztalatai és szakértelme segíthetnek a leghatékonyabb szempontokra koncentrálni, optimalizálva ezzel a hirdetés költséghatékonyságát.
Több nézőpont, nagyobb szakértelem
Az ügynökségek egyedülálló előnye, hogy több szempontból is képesek vizsgálni a hirdetési stratégiádat. Egy jól összehangolt csapat dolgozik a hirdetéseken, melynek tagjai különböző szakterületeken járatosak. Ez egyben azt is jelenti, hogy egy forrásból biztosíthatjuk az összes tudást, ami a hirdetések elkészítéséhez kell, a PPC-től kezdve a grafika készítésén keresztül a szövegírásig.
Az ügynökségek célja a leghatékonyabb és legeredményesebb hirdetési stratégia megalkotása. Figyelembe veszik üzleted céljait, a célközönségedet, a piaci trendeket, és azt is, hogy mely platformokon találkozhatsz leghatékonyabban a potenciális ügyfeleiddel.
A teljes képet nézi
Az ügynökség nem csupán egy-egy hirdetési kampány részleteit látja, hanem a teljes képet: a vállalkozás céljait, a terméket vagy szolgáltatást és a helyét a piacon.
Ideális esetben a marketingügynökség mindig szem előtt tartja, hogy a különböző marketingeszközök – mint a közösségi média, a SEO (keresőoptimalizálás), vagy a hirdetések – egymást erősíteni tudják. A kampányok tervezésekor nem csupán az adott eszköz eredményességét figyelik, hanem azt is, hogy az milyen hatást gyakorol a többi platform teljesítményére.
Skálázható kapacitás az igények alapján
A hirdetéskezelést végző ügynökségeknél a szakértői csapat nagyon rugalmas, így igazodni tud a vállalkozásod aktuális szükségleteihez. Függetlenül attól, hogy milyen mértékű hirdetési tevékenységet szeretnél folytatni, a létszám alkalmazkodik az igényekhez. Tehát nem kell attól tartanod, hogy a hirdetési kampányod túl nagy vagy túl kicsi lenne.
Személyre szabott megoldások
Az ügynökségi munka egyik nagy előnye, hogy minden egyes projektet az adott vállalkozás igényeihez és elvárásaihoz lehet szabni. Nincsenek előre meghatározott sablonok, hanem minden egyes hirdetés, stratégia és kampány egyedi, az adott célcsoport igényeinek megfelelő. Így biztosítható, hogy a hirdetések valóban az üzleti célokat szolgálják.
A Merakinál hisszük, hogy a jó digitális hirdetések képesek növelni a bevételeket, és azt is, hogy az online térben költséghatékonyan is lehet hirdetni. Kíváncsi vagy, hogy dolgozunk? Kattints és ismerd meg hirdetéskezelés szolgáltatásunkat!